PocketJam op PocketPC

ironfreq

You're the man now, dog!
Lid sinds
9 februari 2003
Berichten
365
Locatie
Utrecht
Hoi,

De PocketPC bezitters onder ons zou ik eens aanraden om naar PocketJam te kijken. Dit is eigenlijk een Rebirth kloon voor de PocketPC, maar met hele gave (vind ik) edit mogelijkheden. Zo kent het een heus matrix edit scherm. Geluid dat hij produceerde vond ik erg gaaf voor een PocketPC applicatie.

Het is wel weer een vrij zware applicatie, ik kon het op mijn Compaq H3950 (geloof ik) pas draaien toen ik 'm een soft-reset had gegeven, ActiveSync vrat te veel CPU kracht (stotterende audio). Jammer is wel dat er maar 1 sample voor ieder drum geluid is (wel 2 bassdrums, maar eentje is blijbkaar zo laag dat ik die nauwelijks hoor uit de ingebouwde "speaker") en geen mogelijkheid om eigen geluiden in te laden. Je moet ook zuinig omgaan met delay, tenminste op mijn PocketPC wel. Maar ik vind app veel leuker om mee te werken dan Griff (dat wel weer veel meer mogelijkheden biedt). Volgens mij is het wel een aardige combo, met PocketJam kan je namelijk WAV files exporteren van je muziekstukken. Volgens mij kun je dus loops maken voor gebruik in de sampler van Griff (nog niet echt geprobeerd).

Voor maar 15 dollar te registreren, dus ga ik zo maar proberen. Dit soort initiatieven moeten gesteund worden vind ik en ben morgen toch jarig :D

http://www.siliconmachines.com/pocketjam

Als andere nog suggesties hebben voor interessante muziekapps voor de PocketPC hoor ik het graag.

Screenshots:
sm_pj_screenshot_pattern.gif


sm_pj_matrix_syn1.gif
 
YESS!! Eindelijk weer eens wat nieuws naast Griff!! Griff is namelijk erg zwaar. Je zou er veel mee moeten kunnen, maar mijn H3970 trekt dit 'veel' alleen niet. Dus kun je eigenlijk nog maar relatief weinig :confused:.

Ga PocketJam gelijk proberen.
 
Laatst gewijzigd:
After the test

After the test

Inderdaad wel een stuk minder mogelijkheden dan bij Griff. Heel veel minder. Maar goed, ook een stuk minder duur. En je hebt een step-sequencer naast je piano roll.

Vind het alleen wel wat te minimaal om als fatsoenlijk kladblokje te kunnen dienen. Bij Griff kun je een synth-sound wat meer tweaken en kun je meedere instrumeneten en verschillende effecten gebruiken.

Voordat ik een soft-reset deed ging PocketJam erg snel over zijn nek. Volgens mij, maar dat kun je bijna niet testen aangezien je maar drie instrumenten (2xsynth en 1xdrumkit) en sporen hebt, is ie zelfs nog wat meer een processorvreter dan Griff (v1.5 en hoger).

Daarnaast vind ik de sounds in Griff ronduit een heeeel stuk beter! Daarnaast biedt de sampler natuurlijk een stuk extra flexibiliteit.

Het is een leuk stukje software voor niet teveel geld, maar vind de mogelijkheden net wat te beperkt.
 
Ik ben er helemaal weg van moet ik eerlijk zeggen, heb er nu al meer mee gedaan dan met Griff. Lekker snel om wat dingen uit te proberen. Maar ik ben ook nog steeds helemaal weg van Rebirth en dat is toch wel enigszins te vergelijken (hoewel Rebirth wel heel veel meer mogelijkheden biedt). En heb al even snel geprobeerd met de volledige versie van PocketJam om loops te exporteren en te gebruiken in Griff en dat werkte prima

Maar 'tis idd wel een te loodzwaar pakket voor wat het biedt, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar om snel wat loops te maken voor Griff vind ik het persoonlijk wel erg handig. En dankzij de interface kun je supersnel monofone sequences maken. Maar helaas alleen 16e noten monofoon.

Blijkbaar heeft een PocketPC toch stuk minder power dan ik aanvankelijk dacht... Wil niet teveel off-topic gaan, maar had verwacht dat je met een XScale 400 mhz. processor dergelijke apps toch beter zou kunnen draaien. Maar als je niet teveel delay gebruikt vind ik het prima werken.

[EDIT] 15 dollar was trouwens volgens de pagina waarop ik moest registreren maar iets van 12 euro nog iets [/EDIT]
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door ironfreq
Ik ben er helemaal weg van moet ik eerlijk zeggen, heb er nu al meer mee gedaan dan met Griff. Lekker snel om wat dingen uit te proberen. Maar ik ben ook nog steeds helemaal weg van Rebirth en dat is toch wel enigszins te vergelijken (hoewel Rebirth wel heel veel meer mogelijkheden biedt). En heb al even snel geprobeerd met de volledige versie van PocketJam om loops te exporteren en te gebruiken in Griff en dat werkte prima

Maar 'tis idd wel een te loodzwaar pakket voor wat het biedt, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar om snel wat loops te maken voor Griff vind ik het persoonlijk wel erg handig. En dankzij de interface kun je supersnel monofone sequences maken. Maar helaas alleen 16e noten monofoon.

Blijkbaar heeft een PocketPC toch stuk minder power dan ik aanvankelijk dacht... Wil niet teveel off-topic gaan, maar had verwacht dat je met een XScale 400 mhz. processor dergelijke apps toch beter zou kunnen draaien. Maar als je niet teveel delay gebruikt vind ik het prima werken.

[EDIT] 15 dollar was trouwens volgens de pagina waarop ik moest registreren maar iets van 12 euro nog iets [/EDIT]


Ik vind die mHz-en ook erg misleidend. Komt toaal niet overeen met een PII bijvoorbeeld. En dat suggereren ze zo wel.
 
Volgens de maker komt er een nieuwe versie die iig het importeren van eigen drumkits ondersteunt. Waarschijnlijk komt er ook de mogelijkheid om eigen filter sweep curves te tekenen in de matrixeditor. Hopelijk geldt dit ook voor het geluidsniveau van de synths...

Ik heb overigens nog kleine voorstellen van mijn kant gedaan.

Vind zelf nog steeds tof ding, maar dat heb ik al te vaak gezegd geloof ik :engel:
 
Zelfs zo vaak dat ik begin te twijfelen of je geen aandelen hebt ;)
 
Origineel geplaatst door Mike-E
Zelfs zo vaak dat ik begin te twijfelen of je geen aandelen hebt ;)

Ik begin het mezelf ook af te vragen :D
Maar ik snap je hint, ik hou mijn :bekdicht:

Maar voor zover ik weet niet hoor ;) Als ik ergens enthousiast over ben, wil ik dat altijd met anderen delen :) Maar zal er op letten!
 
Nee joh! Was maar geintje :D

Sharing the power of knowledge!!:geslaagd:

We hebben trouwens aardige privé-chat hier hehehehe... waarschijnlijk zijn wij een van de weinige studioten die, dankzij hun Pocket PC, ook nog weleens wat daglicht zien buiten de studio ;)
 
Sorry jongens, daar komt die Ironfreq weer met PocketJam en z'n PocketPC :)

Ze hebben me helaas (als klant die betaald heeft voor z'n PocketJam) niet persoonlijk op de hoogte gebracht, zoals ze beloofd hadden, maar kwam toevallig ff op hun website en zag dat ze pas versie 2 gelanceerd hebben :)

Omdat er wellicht toch wat liefhebbers van het PocketPC-formaat onder de Forummers zijn, wou ik dit toch weer ff delen :)

Version: 2.01
Release Date: 07-07-2003

New Features:

[1]
General Speed Improvements Improved analogue filter algorithms, they now run faster. Further optimisations in mixing pipeline.
These changes have eliminated all instances of final mix dropout on our test platform (iPAQ 3850). It has also allowed us to implement animated controls in loop mode (see [2])

[2]
Augmented STOP button functionality: In loop mode: 1st click stops/pauses 2nd click rewinds to beginning of loop

[3]
In loop mode you now have the ability to see recorded control values actually play out realtime on the synths. The controls are animated with the recorded data. This animation can be disabled through the toolbar icon for slower CPUs.

[4]
Ability to import new drum sounds. New sounds replace the defaults. New imported sounds get saved in a compressed chunk within the JAM file (chunk format is 22050 Hz signed 16bit mono). So if you send a JAM file to a freind, your new imported samples will be sent with it! The import facility is accesed through menu item: "Menu/Drums/Kit Editor"

Imported data can be of the following formats:
.SND file:
RAW data 22050 Hz signed 16bit mono
.WAV files:
Mono 8 bit unsigned 8000 Hz Mono 8 bit unsigned 11025 Hz
Mono 8 bit unsigned 22050 Hz Mono 8 bit unsigned 44100 Hz
Stereo 8 bit unsigned 8000 Hz Stereo 8 bit unsigned 11025 Hz
Stereo 8 bit unsigned 22050 Hz Stereo 8 bit unsigned 44100 Hz
Mono 16 bit signed 8000 Hz Mono 16 bit signed 11025 Hz
Mono 16 bit signed 22050 Hz Mono 16 bit signed 44100 Hz
Stereo 16 bit signed 8000 Hz Stereo 16 bit signed 11025 Hz
Stereo 16 bit signed 22050 Hz Stereo 16 bit signed 44100 Hz

Most PocketPCs are capable of generating .WAV Samples of one or more of the above formats. This gives the user the ability to record/use samples whilst out and about, away from his/her PC.

[5]
Ability to enter the note editing matrixes from loop mode. When in a matrix in loop mode the displayed pattern changes as the loop plays. The loop matrices also include toolbar icons for 'Copy' and 'Paste' allowing the user to quickly compose/alter the riff sequence.

[6]
All matrixes (synth & drum) now have stop & play toolbar icons for one touch control of the sequence data.

[7]
The red 7 segment LED numeric displays have been brightened slightly in order that they be more legible on monochromatic displays.

[8]
Graphical Changes: New toolbar icon graphics have been drawn. New about screen graphics ant text layout. Main synth skin has been cleaned slightly.

[9]
Added user confirmation dialogs to various functions, to prevent accidental data manipulation.

[10]
Added 'Save as Wav (looped fx)'. This causes a truly loopable sample to be saved to disk, it's loopable because echoes from the last bar are carried into the first bar.

Ik heb 'm zelf nog niet geprobeerd, maar ga vanavond nog downsponzen. Ik hoop dat ie m'n License-Key "pakt". Ben wel beetje teleurgesteld met de features, zo zie ik zo snel in de lijst niet de 'beloofde' controller-edit schermen staan, om met de stylus cutoff controllers te 'tekenen'. Verder is de prijs omhoog gegaan naar 19 euro, wat ik toch wel een stevige prijs vind eigenlijk.. het blijft een "simpel"-klinkend programmaatje natuurlijk.
 
Back
Top