Discussie over Suzuki SX-500

pjeut

Ouwe rot
Lid sinds
14 Maart 2003
Berichten
2.127
Locatie
Emmeloord
Ik had vandaag e-mail verkeer met Phase over een Suzuki SX-500. Phase wees mij terecht dat ik deze discussie via het forum moet voeren. Ik heb hem beloofd de uitgewisselde informatie alsnog in een threat te plaatsen.
Vandaar....

<pj>Hallo Phase,

Ik heb je mooi laten zitten met de handleiding voor de Kawai K1. Maar als het toch nog nodig mocht zijn, dan krijg je hem alsnog.
Desondanks durf ik het aan om jou een vraag te stellen.
Voor alle duidelijkheid, ik ben bepaald niet deskundig op het gebied van synths, merken en namen, etc.. Wél weet ik inmiddels dat de K1 geen filters heeft en dat dat soms een gemis is. Zo ben ik voor de ban dwaar ik in speel "Don Carton" op zoek naar een string-geluid met modulatie, zoals te horen in het nummer "Ordinary World" van Duran Duran (ongetwijfeld niet jouw muzieksmaak). Naar mijn idee is dit te bereiken op een synth met filters.
Nu kan ik een Suzuki SX-500 op de kop tikken voor eur. 40,-. Mijn vraag is kort en goed; krijg ik daarmee mijn geluid, of ben ik met mijn K1 eigenlijk beter af?
Ik hoop dat je me wil antwoorden. Hiervoor kun je me mailen naar p.e.visser@gemnop.nl <mailto:p.e.visser@gemnop.nl>.

Alvast bedankt.

Peter Visser (pjeut), Emmeloord

<Ph>houd t effe online op synthforum dan hebben meer mensen aan t antwoord en de verspreide info....
die susuki zou ik gewoon kopen voor dat geld............het is ook nog eens analoog dus die strings maak je daar ook mee, is een module versie van de dk80 las ik geloof ik.
uit die Kawai K1 krijg je die string t dat nummer ook makkelijk, zitten er zat in, en je kan ook nog eens 4 geluiden op elkaar zetten.
ik vond t niet z'n spannende string in dat nummer, simpel klinken. ook erg naar de achtergrond gedrukt, kan je met iedere synth bijna maken z'n soort string..........vette strings als in Pink Floyd/Tangerine Dream zitten er op de jx-8p die ik heb vind ik, dies ook nog eens te koop. maar t gaat gewoon om smaak.


<Pj>Phase,

Ik beloof je dat ik dit mailverkeer alsnog op het forum zal zetten. Voor nu even: die string van dat Duran Duran nummer zijn naar jouw smaak misschien niet zo bijzonder, maar er it wel een modulatie in die ik met m'n K1 niet voor mekaar krijg. Volgens mij dus omdat er geen filters op zitten. Wat doe ik dan verkeerd?

<Ph>als je die handleiding wilt uploaden, ook voor andere gebruikers op t forum....bedankt !


<Pj>Ga ik zondag doen.
 
Als ik het zo bekijk is die suzuki gewoon een Siel! Exact die (draai)knoppies en kleuren (geel/grijs). Dat betekent voor mij: een loodzware supervoeding nodig en wat je ook doet: een stofzuigergeluid (bij deze: "huu").

Ik denk dat hij een beetje slecht bedienbaar is en qua geluid is er echt wel wat beters. DIt lijkt me iets voor de verzamelaar :)

sx500.jpg


Oh, ik lees net op http://home-3.tiscali.nl/~smeyer/siel/home.htm dat het eigenlijk een Siel EX-80 is!

Hier alle info: http://home.tiscali.nl/~smeyer/siel/ex80.htm
 
Mijn makker heeft zo'n ding gehad. Niet zo lang, want het is echt een k-ding, met een grote k dan, een K-ding dus. Echt bagger. Echter, voor 40 euro kan je niet tobben, wat mij betreft is ie dat ook gewoon waard, en misschien levert het je wat leuks op, qua geluid.
 
Bagger?

Bagger?

Niks mis met dat apparaat man!
Alles, maar dan ook echt alles is met midi cc's aan te sturen. :)

En de klank is bijna gelijk aan de Korg Poly-800 (Ja, die is ook bagger volgens sommigen ;))
 
Waar gaat dit in godsnaam om. Sjesus, een synth voor 40 euro. Hallo??? Gewoon kopen.
Anders wil ik em wel. Niks mis met dat apparaat. En anders wat dan nog. 40 euro is toch niks.
Ik heb em ook en ik ben er blij mee.
 
Re: Bagger?waar dan

Re: Bagger?waar dan

Origineel geplaatst door OnAcid
Niks mis met dat apparaat man!
Alles, maar dan ook echt alles is met midi cc's aan te sturen. :)

En de klank is bijna gelijk aan de Korg Poly-800 (Ja, die is ook bagger volgens sommigen ;))

klopt volledig aan te sturen,...dus wel redelijk editbaar ,...
tja klank ,tis geen stringensamble, geen sh 101 bassbak ,
gewoon een 2dco synth, analoog dat weer wel , met midi,....
- niet onbelangrijk dus in het geval als je een midicontroller box hebt,
ik kan app bedenken die veeeeeel meer kosten,en hetzelfde klinken
in mijn ex80 van siel zitten veel presets die aardig stringie kunnen[let wel] kunnen klinken
ook beetje qasy organ sounds en diverse bass-jes ,
:r
maargoed; pjet dus die wil strings sounds
koop die jx 8p + progammer van mike mix
voor [.....400..-]
dan heb je wat je wil
deze sx500 geeft waarschijnlijk niet het gevraagde ; een duranduran stringetje
hoe die ook moge klinken?
iid geval als je nog lang wacht met kopen ,wil ik voor 40 eu wel die verkoper zn tellie nr ,...nou
 
:) =(
Sorry, lui,

Ik heb dit weekend nog 'ns nagedacht, en ik kan 'em voor dat geld toch niet laten liggen.
Mocht ik er op uitgekeken raken, dan zijn jullie de eerste om 'em over te mogen nemen.
 
continuous controls.

continuous controls.

Dat aansturen van die cc-s, dar moet ik me nog aanzienlijk in verdiepen. Ik heb geen midicontroller-box, dus het zal met m'n synth (K1) of met de computer moeten. Via m'n synth zie ik niet zo zitten, want dat lijkt me geen winst.
Op m'n computer heb ik Cakewalk staan, en ik overweeg om MIDIJOYS te downloaden. Da's een oud en klein programma, dus ideaal voor m'n Pentium II.

Heeft iemand van jullie ervaring hiermee? Wat kan ik het beste gebruiken?
 
koop gewoon een yamaha CS1x ... als die keyboard gast van jamiroquai al z'n sounds daar bij de live optredens uit kan halen kan je daar ook vast prima duranduran stringetjes uittrekken
 
Back
Top