vraag over de move en copy functies in cubase SX

Bram Sluiter

Stamgast
Lid sinds
4 mei 2003
Berichten
365
Locatie
Utrecht
Ik ben overgestapt van Cubase VST naar SX. Nu zit ik met een probleem: de snelle copy en move (met ctrl en alt) functie die ik in ontzettend veel gebruikte in VST werkt niet meer in SX en dit maakt het werken er niet veel beter op. Weet iemand mischien of deze functie op een andere manier werkt want als ik nu een ctrl in druk met t pijltje naar links of rechts maak ik alleen de noten korten of langer en dit gebruik ik bijna nooit. Ik vind het echt irritant werken met de muis =( en zou het gewoon liever op de oude manier doen...
Dus ...... wie heeft voor mij de oplossing, of is die er gewoon niet :confused:

Alvast bedankt !!!
 
Zonder de sugestie te doen dat dit mogelijk een geval van een gebruiker betreft die een gekraakte versie gebruikt, zou ik willen voorstellen dit in de handleiding op te zoeken. Kan me niet voorstellen dat zo'n basic functie daarin niet beschreven staat.
 
Je kunt tegenwoordig de toetsencombinaties definieeren. Maar dus ook in dat menu even rondkijken welke combinaties wat doen. En zelfs het zo instellen als in de oude Cubase. (had ik gezien)
Maar dat staat zoals Yawg zegt ook in de manual netjes in een lijstje. :)
 
Dat met Alt kan toch al sinds 1.0 of niet dan? ;)

Maar er zijn wel een paar hendige functies bijgekomen hoor. Het is alleen even wennen.
 
Handleidingen zijn voor m......

Wilde gewoon even laten weten dat ik al heeeeeel lang met cubeest werkt. ;)
 
Back
Top