HR16 batterij lek, toetsen gaar

Disturbo

Ingeburgerd
Lid sinds
21 mei 2011
Berichten
80
Dag beste mensen, ik opende zojuist m'n HR16 even om te kijken of het batterijtje makkelijk te vervangen zou zijn en wat voor een het was. Nu zie ik dat ie lekt op de printplaat. Hoe kan ik dit het best verwijderen? Iemand enig idee wat voor batterij het is? Is dit erg? Hij doet het verder nog wel gewoon, dwz er komt geluid uit.
Verder zijn de pads allemaal niet zo goed meer, je moet het een keer of 30 proberen voordat ie sjoege geeft. Hoe kan ik dit het best verhelpen?
Alvast bedankt voor de info.
 

Attachments

  • DSC_0547_007.JPG
    DSC_0547_007.JPG
    93,5 KB · Bekeken: 54
  • DSC_0548_008.JPG
    DSC_0548_008.JPG
    96,5 KB · Bekeken: 43
  • DSC_0551_009.JPG
    DSC_0551_009.JPG
    88,3 KB · Bekeken: 44
Dat hij niet zo snel reageert kan zijn dat de drukpunten onder de pads vies zijn. Misschien moet je dat schoonmaken. En dat paarse ding kun je verwijderen met een soldeerbout door hem te desolderen.
 
Dat witte lijkt me gewoon de lijm waarmee ze hem vastgezet hebben. Zo te zien is daar een stukje tussenuit. Het is een lithium batterij, die lekken niet zoals een NiCd dat doet. Hij ziet er wel behoorlijk roestig uit, dat dan weer wel, dus vervangen kan sowieso geen kwaad.
 
Toppertje mensen, dat is precies de info die ik nodig heb. Gelukkig heb ik nog een stripje 2032's liggen, aangezien ik net m'n DX7IID daarmee van een nieuwe voorzien heb. Zoals jullie begrijpen ben ik niet zo'n techneut, maar dit soort dingen moet een man toch zelf kunnen lijkt me. Het is dat ik gisteren te straf aan de borrel heb gehangen, anders ging ik direct aan de slag.
 
Oh nog een dingetje, hoe kan ik erachter komen wat de plus en de min is? Ik heb hier wel ergens een multimeter liggen, maar die ligt al jaren in de verpakking...
 
Back
Top