Mono mini jack - Mono 1/4" jack kabel. WAAR?

conso

You can call me Toledo
Lid sinds
20 februari 2003
Berichten
4.478
Locatie
Amsterdam
Ik zoek me suf naar een goede kwaliteit kabel met mono mini jack naar mono 1/4" jack connectors, kan er nergens een vinden. Gebruiken van van die flut adapters is geen optie.

Ik zou ze het liefst met een haakse mini jack hebben, vanwege het gewicht van de hangende kabel op de connector en de output. Is nodig om de mini-jack audio out van een Euro systeempje naar de mixer te sturen.

Music Store of Thomann had ze zo'n half jaar geleden online staan, maar toen waren ze in bestelling. Nu kan ik ze nu helemaal niet meer vinden :bekdicht:

Iemand een idee waar dit soort kabels, minimaal 2 mtr. lengte, van goede kwaliteit en dus uit een stuk, te koop zijn?

:engel:
 
- Zelf maken.
- Koop een instrument kabel,knip 1 jack eraf zet daar een mono-mini-jack voor in de plaatsen.
- Laten maken.
 
Waar ik ze kant en klaar kan kopen is dus de vraag.
 
Doepfer heeft ze. Weet alleen niet of ze ook met haakse plug leverbaar zijn.

Top, goeie tip!

Jammergenoeg alleen in 1.5 meter en zonder haakse plug, maar hier kan ik me voorlopig wel mee redden.
 
doepfer a100 kabels op thoman zoeken die hebben ze in allerlei formaat/kleur a100
 
op het gevaar af dat ik ook een veeg uit de pan krijg, wegens fout lezen......

Artefacts heeft voor mij een aantal minijack-jack kabels gemaakt, met prima kwaliteit kabel en connectors, op de door mij gewenste lengtes.
Ik heb ze dus niet zelf gemaakt en ze zijn wel degelijk gekocht. Maar wel custom, zeg maar.

dat kost wat meer, is nou eenmaal geen grote productielijn, maar wat zijn nou al met al de kosten? en je hebt dan wel precies wat je graag hebben wilt, wat lengte en connectors betreft. In goede kwaliteit.
 
bij Handyman perfecte adapters gekocht (minijack naar big jack mono), die zijn echt rocksolid,
niet zo shit als koptelefoonpluggen waar je agressief van wordt.
 
een doosje met adapterplugjes is inderdaad altijd handig.
bij iedere normale electronica/componenten zaak
ook tulip naar jack, stereo naar 2 maal mono , klein naar groot, zelfs jack naar xlr, keus te over
inprikken stukje tape eromheen voor de zekerheid en klaar is de kabel in gewenste lengte.
 
Back
Top