• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Jupiter 6 met Europa - VERKOCHT

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Yoozer

vorbei
Lid sinds
6 november 2002
Berichten
9.560
Locatie
Thuis
Voor alles geldt: Alleen gebruikt in een rook- en huisdiervrije studio. Alleen afhalen in Peel & Maas (woon) of Eindhoven, Strijp (werk).

Vooralsnog geen interesse in ruil. Prijzen te hoog? Naja, daar kom ik dan na een paar maanden wel achter als 't hier nog staat te staan :).

Roland Jupiter 6 met Europa: 2000 euro.

Is helemaal nagekeken en gereviseerd door Artefacts in Den Bosch (ik heb de factuur ook nog wel ergens liggen) - tijdens die revisie is de Europa upgrade ook geinstalleerd.

Bezit een volledig nieuwe set sliders en potmeters (incl. caps) van Technology Transplant - hier zijn er nog een dozijn of wat over, evenals de pots en faders die er eerst in zaten - die krijg je er allemaal bij (worden niet apart verkocht). Toen ik 'm hier op SF kocht was 1 van de CEMs kapot; deze is vervangen door een vers exemplaar, dus alles werkt weer prima en je kunt er een hele tijd mee vooruit.

Technisch 10/10, optisch 9.5/10 - er zit in de onderkant van de bodemplaat een klein deukje dat ik over het hoofd had gezien. Het frontpaneel is helemaal top, alle knoppen functioneren precies zoals 't moet. De Europa toevoeging is geen klein extra'tje - je krijgt een hele hoop functionaliteit erbij. Zie http://www.synthcom.com/Europa/europaFaq.html voor een overzicht.

Yamaha CS6x met PLG-AN bord ingebouwd: 200 euro.

Niet meer moeders mooiste, en 1 van de toetsen stuurt alleen op maximale velocity uit. Uit 2 toetsen zijn hele kleine stukjes weg. Op het frontpaneel zitten wat plekken waar de zilververf is afgesleten. PLG-AN board wordt niet apart verkocht.

Jaspers 4D-120S standaard: 110 euro.

Deze heb ik toendertijd gehaald omdat ik wat toetsenborden kwijt moest, maar nu ik hier wat aan 't downsizen ben is deze niet meer nodig.

Supercompleet! Heeft er 2 monitor-houders (40S) bij, en je kunt 'm ombouwen tot een 4D-145S als je 120 te smal vindt - alle buizen zijn aanwezig (vandaar wat duurder dan de eerder aangeboden exemplaren hier).

Yamaha DX100, min of meer gerackt - 50 euro

Dit was een project van de vorige eigenaar dat ik eigenlijk zelf af wilde maken - rackdoosje bestellen, alles netjes afwerken - maar het is er nooit van gekomen. Werkt wel, is alleen erg lelijk.

Foto's volgen later vandaag.
 
Er is interesse in de CS6x en de Jaspers :)
 
CS6x is gereserveerd.
 
Jaspers is weg, CS6x is morgen weg. Helaas is het dit weekend erg druk geweest - ik gaeandeer dat de foto's er morgen staan.
 
CS6x is weer in de running; verkoop ging helaas niet door.

Plaatjes van de JP6 en goodie bag en de DX100 kunnen hier gevonden worden:

http://imgur.com/a/OgJ9i
 
Even wat details over de DX: de volume- en data-"slider" zijn vervangen door een stel pots. Op de voorzijde is een schakelaar geplaatst die (volgens mij) tussen twee presetbanks schakelt - geen idee wat dit origineel was. De zijkanten zijn open, de bovenkant is cardboard.

Ik heb echter wel iets minder leuks opgemerkt; het lijkt alsof het modulatiewiel na een tijdje vanzelf omhoog wordt gedraaid. Ik heb echter geen idee waar dit door veroorzaakt wordt, dus enige knutselvaardigheid is wel vereist.

Zoals gezegd - 't is niet moeder's mooiste.
 
Bijna-weekend-kick.
 
DX100 is vandaag weggegaan :)
 
Als je een Moog Source in goede staat voor me hebt ben ik bereid erg leuke korting te geven.
 
Nog maar eens schoppen. Is 'ie nou zo duur, of moet ik nog 2 jaar wachten eerdat dit de geaccepteerde gangbare prijs is?
 
Weekendschop. Nogmaals; Moog Source = heel erg leuke korting.
 
http://muziek.marktplaats.nl/synthesizers/477280723-roland-jupiter-6-midi.html staat er voor 1900.

Die "Factory MIDI" is natuurlijk complete onzin voor iedereen die een beetje synth-historie kent; de JP6 was een van de eerste machines met MIDI en heeft 't er dus altijd opgehad.

Nou is zo'n flightcase wel leuk, en die kersenhouten zijkantjes ook, die heb ik niet. Maar, wat ik wel heb is een hele ris spare parts en Europa. Dus, we verlagen 'm eens naar...

1850 euro

Wellicht schrikt dat wat minder af dan het eerste bedrag :)
 
kick
 
JP6 staat op gereserveerd, foto's CS6x komen er aan.
 
... en daar zijn ze dan.

http://imgur.com/a/JS7KB

Zoals je ziet: inderdaad niet meer moeders mooiste, maar goed, daar is de prijs ook naar.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top