M-audio delta 1010 weird artefacts -> LIVE

Kneelz

Reuzebonk
Lid sinds
27 augustus 2009
Berichten
1.848
Locatie
Omgeving Nijmegen
klinkt heel leuk hoor die herrie, maar niet echt gewenst en ik moet er echt vanaf, hopelijk heeft iemand een oplossing;

Ik gebruik de m-audio delta via ableton live. Nu gaat het meestal een half uur tot een uur goed en dan krijg ik plotseling een vreemd bijgeluid. Ik heb de outputs van het controlpanel van de delta op software return gezet. Lijkt me logisch anders hebben de faders binnen LIVE geen nut. Als ik tijdens het gekraak de outputs direct aan de inputs zet (op het controlpanel), heb ik geen problemen, ook niet als ik de controlpanel op mixer instel en dan het controlpanel dus als mixer gebruikt. Dit is overigens geen oplossing want die faders kan ik niet aansturen met midi.

vet irritant dus. Ik heb de laatste driver, heeeeel misschien de verkeerde windows xp servicepack maar dat zal het denk ik toch niet zijn (morgen proberen). Het geluid vindt ik moeilijk te beschrijven, over drums klinkt het ongeveer alsof er een ringmodulator met een ietsiepietsie reverb overheen zit met een beetje distortion met een dikke digitale overhand. Snapje? Misschien kan ik wel een stukje opnemen ervan.

Wat zou het kunnen zijn, geen problemen in de pc zelf denk ik, het is een oudje, maar via het controlpanel gebeurd het alleen via LIVE?
 
Ik heb dat ook gehad met mijn 1010.
Het lag 100% aan de laatste driver, die was bagger.

Ik heb toen de oudere drivers gebruikt (die nog de andere mixer-layout hadden) en die werkten prima !
 
Mooi, dat hoopte ik al een beetje... zo'n vies snerpend digitaal envelope follower randje. Rare shit.. Ik ga de oude drivers proberen. Dank!
 
Mooi, dat hoopte ik al een beetje... zo'n vies snerpend digitaal envelope follower randje. Rare shit.. Ik ga de oude drivers proberen. Dank!

En, heeft 't geholpen ? :eureka:
 
dat lijkt inderdaad te werken, normaal binnen een half uur klote herrie ertussendoor. nu twee uurtjes niets, nu maar hopen dat het wegblijft.
 
Wat ga jij naar vage feestjes :D

ONTOPIC: Heeft ie 't de rest van de avond volgehouden ?

Ik kan met herinneren dat ik nog meer problemen heb gehad met die nieuwe drivers. Normaal kon je M-Audio kaarten stacken ( Delta 66 + Delta 1010 ), maar met de nieuwe drivers ging dat ineens ook niet meer....
 
Ik heb hem gisteren 2 uurtjes zonder problemen gebruikt. Ik heb nu de eerste van de twee drivers die op de site staan gebruikt; 5.10.00.5069v3 uit 2008. Voor windows XP 32 bit... eens kijken of hij ook lekker blijft werken, anders kom ik er vanzelf weer op terug.
 
Back
Top