Logic Bounce in place Prob

D-vine

Nieuwkomer
Lid sinds
7 november 2007
Berichten
22
Ik heb sinds kort een virus Ti2 werkt prima in logic, ben er helemaal blij mee maar heb 2 vragen / problemen:

Logic Bounce track in place (en region ook) werken niet op deze hardware synth? als ik dat doe gaat ie wel laden maar er komt helemaal geen nieuwe track met de opgenomen audio??
terwijl dit met de software synths wel allemaal werkt ( ook sylenth1 etc )

Wil graag dit gebruiken omdat ik de synth vaker in een track wil gebruiken en bounce in place hier het minst belastend lijkt voor cpu etc? En anders vroeg ik me af of iemand me kan vertellen hoe ik deze synth op meerdere kanalen tegelijk gebruik?



(mijn setup is: Ti2, Axiom 61midi key's, Imac 27inch, Logic express 9, Motu 828MK3 interface)
 
ik weet t niet precies allemaal
maar bounce je dan wel realtime?
 
dat kan je niet instellen bij ' bounce track in place ' Moet idd bij gewone bouncen wel met hardware synths, Maar volgens wat ik over deze funktie van logic heb kunnen vinden logic hoort hij dat bij bounce in place zelf te snappen dat. Heb wel gelezen dat meer mensen dit probleem hebben maar niet echt daar een oplossing uit kunnen vinden :/
 
ik heb precies het zelfde met de Virus en logic dat bounce in place niet werkt.

Maar het hoeft toch niet perse een bounce te maken van je virus, je hebt zat outputs uit je virus die je kan selecteren en zo hou je de controle over het geluid, als je een bounce maakt kan je het basis geluid niet meer veranderen. Als je je track af hebt bounce je het hele kanaal in een keer op de oude manier via de master output.
 
Dat is zo maar ik vindt het wel handig voor meerdere redenen:

* Bespaard veel CPU van virus (deze crashed al vaak genoeg in logic dus maak et em liever niet nog moeilijker :P )

* Soms resamplen kan handig zijn voor overzicht in fx

* Bespaard audio kanelen op m'n interface

* En betekend dat ik niet complete tracks niet realtime hoef te bouncen als wav wat sowieso soms al lang genoeg duurt :)

* sommige automation dingen doe ik liever met de hand :)


Maar het moet toch ook gewoon kunnen lijkt me? Is dit echt een Ti probleem door combinatie software / hardware? of hebben andere hardware synths hier ook wel last van?
 
Draai hem nu gewoon in timbral mode zodat ik meer dingen tegelijk kan doen (crashed wel wat vaker? en connectie probs soms) maar daar kan ik nog mee leven, Wat me wel erg stoort is dat als ik een automation wil maken hij dit meteen op alle kanalen toe past? is er een manier om dit gewoon per kanaal mogelijk te laten worden?
 
Iemand enig idee hoe ik de automation dan per kanaal krijg ipv dat hij meteen alle kanalen automate?

Thanks
 
Back
Top