Cubase midikanaalsoep keyboardsplitting HELP!

Stage73

elektromechanisch lid
Lid sinds
20 april 2006
Berichten
925
Locatie
Hamburg
hoi, heb me gister de haren uit het hoofd getrokken en de bandrepetitie behoorlijk verziekt met geknoei in Cubase. Dit is wat ik wil: een keyboardsplit met VSTi's

1) controllerkeyboard heeft 2 zones, eentje op midi kanaal 1, de andere op 2
2) NI Kore en VStation plugins als VST in Cubase (Essential5)
3) zone 1 controlt Kore, de andere VStation, tegelijkertijd.

eindeloze roem voor de expert die dit voor mekaar krijgt.

Ik heb 2 "midi tracks", maar onafhankelijk wat ik daar voor midikanaal instel, ze reageren altijd op alle kanalen, en nemen altijd alles op. Vroegah, in Cubase 2.8, nam een midi track alleen de zut van zijn eigen kanaal op. Als ik het "record" knopje aandoe van beide, of "monitor" dan klinken de plugins door elkaar.

om het nog ingewikkelder te maken, ik gebruik ook NI Kontakt. Daar kan je het midikanaal in de plugin instellen omdat ie (waarom in "ยง!"$naam) multitimbraal is. Met Kore en VStation gaat dat niet.

Alvast dank voor de hulp!
 
overigens, je kunt het klaarblijkelijk ook doen met "Note Filter" in de (WAAROM???) per default weggelaten midi modifiers. (zie http://www.soundonsound.com/sos/oct05/articles/cubasenotes.htm), en dan je midicontroller niet "hardware-splitten" maar op 1 kanaal laten.

dat werkt, behalve, als je "Note Limit" kiest, dan krijg je extreem vreemde herhalinging over het toetsenbord en alsnog alles door elkaar heen (nu iets avantgardistischer). Onze saxofonist: "that doesnt sound right, eh?", echt, ik ben gister bijna door het lint gegaan.
 
Laatst gewijzigd:
ik heb het ook wel eens gedaan een tijd geleden, als ik het me goed herinner moet je een midi insert gebruiken op het kanaal waarin je aangeeft welk kanaal en / of range je doorlaat op dat spoor.

Het was inderdaad wel wat lastig om te configureren, maar het kan wel. Ik zit alleen nu niet achter cubase dus kan het niet even nakijken. Maar ik zou de midi inserts even checken als ik jou was.
 
dat werkt (zie 2e post) maar dan kan "ga ik voorbij" aan de zones op mijn controller, wat ietwat onhandig is
 
nog meer ideeen waarbij ik mijn controller/midikanalen controle behoud?
 
Back
Top