Powerbuy Rockwool 211 panels

.. terwijl ik net van een aantal acoustici / akoestici (?) de raad heb gekregen om altijd breedbandig te werken.

Als je al cornertraps hebt (superchunk), kan je eens kijken naar mogelijke hoeken die je nog kan 'verzachten', bv. muur naar plafond. Een Rockwoolpaneel diagonaal plaatsen op een hoek waar twee wanden samenkomen geeft net enorme verbetering in dat gebied rond 100 Hz, zo blijkt.

link

Die link komt ook voorbij in dit topic over mijn eigen DIY-avontuur qua akoestiek.
 
ben me aan het inlezen over heimholtz en tuned traps, wordt allemaal wel weer lastiger :D
 
2 zaken die me bij je opvallen MRT, totaal gebrek aan laag? en een gigantische piek op 10Khz? ga je daar niet gigantisch mee nat met mixbeslissingen nemen?

of gaat dat beter met je je nieuwe monitoren?

kan je eens je beste sweep posten? gewoon in rew van 0 tot 22K met 1/3db oct smoothing?
 
2 zaken die me bij je opvallen MRT, totaal gebrek aan laag? en een gigantische piek op 10Khz? ga je daar niet gigantisch mee nat met mixbeslissingen nemen?

of gaat dat beter met je je nieuwe monitoren?

kan je eens je beste sweep posten? gewoon in rew van 0 tot 22K met 1/3db oct smoothing?

Waar zie je een totaal gebrek aan laag? Wel even het hele topic doorspitten, hé.

De eerste grafieken met de Voxengo SPAN analyser hebben een 3 dB / octaaf slope, vandaar dat het laag precies lager ligt dan het hoog. In het begin stonden de monitors (KRK) nog op mijn desk.

De sweep die je ziet met REW (de rode grafiek), zijn mijn KRK RP8's op stands voor de superchunks.
Verklaring van de piek in het tophoog: KRK's zijn daar gehyped.
Trouwens, is een piek van 6 dB al gigantisch te noemen? :)

Van mijn PMC's heb ik geen sweep op de huidige luisterpositie (dezelfde positie als de KRK's trouwens).
Ik ben gestopt met meten na de Event Opals die ik op test had, en heb gewoon de speakers geswapt.
Momenteel heb ik ook geen meetmicrofoon hier.
 
Laatst gewijzigd:
6db is wel het niveau waar ik het op dit moment probeer uit te vechten, ik ga voor een mooie vloeiende housecurve van 30 tot 22khz
mijn droom is om toch wel een referentie ruimte te krijgen die ik qua mix beslissen volledig blind kan vertrouwen, dit is mijn ruimte trouwens

kamer is bijna 8m lang en 3.5m breed
 
Begrijp ik, maar laten we even realistisch blijven in en kamer van 4 m x 4 m ...
Ik denk dat ik verder niet met DIY ga geraken. Het is een fijne ruimte geworden, die ik begin te kennen.

Als ik de mogelijkheid heb om mijn ruimte zelf te bouwen, dan gaan we wel weer een stapje verder.
Momenteel ben ik 26, dus (hopelijk) nog tijd genoeg om dan ook die droom waar te maken :).
 
Hmmm GIK panelen hebben wij ook overwogen na de vorige DIY aktie shipping is idd heftig.
 
bij www.asbipro.nl verkopen ze per pak! Ik heb er zelf een paar maanden geleden nog gehaald toevallig.
Je moet wel een kvk nummer hebben.

leest er nou echt niemand hier? :Z





bij asbipro kun je per pak kopen, loop nou niet zo moeilijk te doen met pallets en transportkosten! :(
 
raphie, ik ga meten hoeveel GIK wij nodig zouden hebben.
 
Bel even met Kelders utrecht (0302961032), als ze het betreffende Rockwool kunnen leveren kan ik voor je informeren wat ik ervoor betaal met de korting die ik heb bij het bedrijf.

Stuur me ff een PM met de kelders code als je eruit bent, wellicht kan ik iets betekenen.
 
Boelie ThnX! maar ik heb besloten voor GIK te gaan, heb geen zin meer in DYI en rotzooi in m'n studio. Indien er meer liefhebbers zijn, kunnen we de budgetten bundelen, shipping besparen en misschien nog wat extra korting bedingen.
 
leest er nou echt niemand hier? :Z





bij asbipro kun je per pak kopen, loop nou niet zo moeilijk te doen met pallets en transportkosten! :(
ik zal daar eens kijken.

heb hier in Nijmegen een zaak gevonden die mij als alternatief voor rockwool 221 een knauf product aanbieden:

Knauf TP 416 dikte 100mm prijs per m2: €4,69 per m2 (6,48m2 per pak)
op hun site lees ik dat het glaswol betreft.
is dat iets vergelijkbaars?
de 'Rd' is vergelijkbaar met de 221 rockwool platen van dezelfde dikte, zegt dat eigenlijk ook maar iets over de akoestische eigenschappen?

als er een group buy komt voor GIK, dan pas ik. eerst eens zelf proberen:)
 
ok, heb mij order voor GIK klaar nog anderen die verzendkosten willen delen of besparen?
eenmaal, andermaal.... :D
 
asbipro.nl verkoopt per pak. De 223 is dus gelijk aan de 703 met 55kg/m3.
Een pak kost: € 56,85 ex. en er zit 3.6 m2 in á 0.6 m2 per plaat dus 6 platen.

Nog even aan het berekenen...Als wij met GIK gaan komen we al boven de 1000 pond uit en krijgen dus gratis shipping.
 
Lees net de topictitel maar je kan Rockwool 221 gewoon per pak (van stuk of 16 platen) bij de Bouwmaat kopen!!
heb je dus wel bedrijf voor nodig :)
 
Back
Top