Powerbuy Rockwool 211 panels

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Lid sinds
10 augustus 2008
Berichten
12.489
Ik gebruik nu 201 panels, maar die nemen toch wel veel volume in, tijd voor 221 panels met hogere dichtheid dus, alleen gaan deze per pallet heb ik begrepen.

Ben dus benieuwd of er meer gegadigden zijn en we gezamelijk kunnen kopen (ik schiet dan de pallet voor, maar wil dan graag weten wie er interesse heeft en voor hoeveel platen)

Ik weet nog niet wat ze kosten maar zou uitgaan van de 60 * 100 * 10cm

haak maar in met de hoeveelheid platen die je onder voorbehoud van de juiste prijs zou evt willen hebben.
 
Laatst gewijzigd:
Wat wil je gaan bouwen, cornertraps ala superchunks?
 
Ja, ik heb een schuin dak dus in iedere hoek 6platen van 10cm, dus zeg maar mega cubes van 60*60*100 en deze in een multiplex frame met voor en achterkant open. heb dus zelf 24 platen nodig
 
Ik zou zeker interesse hebben aangezien ik ook op zoek ben naar soortgelijke panelen maar ik begrijp de keuze voor type 211 minder goed. Wanneer je er vanuit akoestisch oogpunt naar kijkt zijn Rockwool type 221 en Rockwool Delta plaat 212 prijs/kwaliteit de beste keuze, dit is ook gedocumenteerd op diverse internetfora waar akoestiek besproken wordt. Met name wanneer je ze in de hoeken wil hangen om als basstrap te fungeren heb je baat bij de hogere absorbtiewaarden van 221/212 tov 211. Is het type 211 waar jij naar op zoek bent een bewuste keuze of gaat het om een typefout? ;)
 
volgens de rockwool prijslijst 1100 per pallet excl. BTW en minimale afname 5 pallets :D

zijn er groothandels die het per pallet doen, dan hoor ik het hier graag.
 
volgens de rockwool prijslijst zouden dit dan de prijzen per plaat moeten zijn (excl. pro-rata verdeling van leveringskosten voor de pallet(s)

zoals je ziet, scheelt dit behoorlijk, met de "vriendenprijs" restpartijen aanbiedingen die je af en toe tegenkomt op marktplaats en fora :D

ondertussen ook mail naar rockwool gestuurd met verzoek om groothandels die per pallet kunnen leveren
 
221 panels gaan alleen op bestelling per 5!!!! pallets, rockwool heeft deze niet op voorraad. kom je dus toch op de 211. een andere oplossing zijn de panelen van GIK Akoustics, hun monstertrap heeft bijv een absorbtiewaarde van 3x op 80hz welke dus 4x zo hoog is als de 221 panelen.

Shipping is vrij duur maar bij orders boven de 1.000GBP is er gratis verzenden. Er dienen dan 11 panels te worden afgenomen, ik zou er zelf evt 5 willen, de prijs per trap komt dan op 118GBP (= 136,00)

Zijn er mensen die mee willen doen? http://www.gikacoustics.co.uk/gik-m...d-1-per-box-8800-exc-vat10560-inc-vat-6-p.asp
 
Bij GIK Akoustics vind ik persoonlijk de prijs per trap te hoog worden (ondanks de hoge absorbtiewaarde die ze CLAIMEN). Wat betreft de 221 panels: bij firma's als Bouwmaat en Jongeneel hebben ze nog wel eens een voorraadje liggen, dit verschilt echter per vestiging en regio. Gezien het prijsverschil tov GIK acoustics vermoed ik dat er meer animo zal zijn voor een groupbuy van 221 panelen.
 
hoewel je bij GIK natuurlijk wel kant en klaren panels krijgt, perfect afgewerkt in houten frame en gestoffeerd, bij m'n hudige traps ops basis van 201 was ongeveer de helft v/d kosten de traps stofdichtmaken en en netjes stofferen. dus vind die prijzen zo gek nog niet.

Ben er nog niet uit, aangezien ik nu ook weer lees dat 201 panels in 50cm dik (ik heb 60cm) ook prima absorberen tot 40hz...... dus naast ruimte ben ik er nog niet helemaal achter qua winst.
 
hoewel je bij GIK natuurlijk wel kant en klaren panels krijgt, perfect afgewerkt in houten frame en gestoffeerd, bij m'n hudige traps ops basis van 201 was ongeveer de helft v/d kosten de traps stofdichtmaken en en netjes stofferen. dus vind die prijzen zo gek nog niet.

Ben er nog niet uit, aangezien ik nu ook weer lees dat 201 panels in 50cm dik (ik heb 60cm) ook prima absorberen tot 40hz...... dus naast ruimte ben ik er nog niet helemaal achter qua winst.

Dat klopt, maar mijn huidige panelen zijn gemaakt voor ongeveer 45 euro per stuk, inclusief hout, stoffering, etc. Ik ben trouwens wel benieuwd naar waar je gelezen hebt dat 201 panelen prima absorberen tot 40 hz, dit staat namelijk haaks op alles wat ik tot nu toe gelezen heb erover, maar als dit inderdaad zo is zou dit natuurlijk erg mooi zijn en dan ga ik ook eens over 201 panelen nadenken.
 
bij www.asbipro.nl verkopen ze per pak! Ik heb er zelf een paar maanden geleden nog gehaald toevallig.
Je moet wel een kvk nummer hebben.

't Is dat, bij geen enkele leverancier doen ze er moeilijk over als je een geldig BTW / KvK-nummer hebt.
Zo heb ik zelf ook één pak (10 platen) van de variant besteld van Rockwool 221: Rockwool 434.

Misschien tijd om eens professioneel te gaan in de originele zin van het woord, Raphie? ;)
 
Dat klopt, maar mijn huidige panelen zijn gemaakt voor ongeveer 45 euro per stuk, inclusief hout, stoffering, etc. Ik ben trouwens wel benieuwd naar waar je gelezen hebt dat 201 panelen prima absorberen tot 40 hz, dit staat namelijk haaks op alles wat ik tot nu toe gelezen heb erover, maar als dit inderdaad zo is zou dit natuurlijk erg mooi zijn en dan ga ik ook eens over 201 panelen nadenken.
here u go: http://www.gearslutz.com/board/bass-traps-acoustic-panels-foam-etc/432871-what-type-rockwool.html
 
't Is dat, bij geen enkele leverancier doen ze er moeilijk over als je een geldig BTW / KvK-nummer hebt.
Zo heb ik zelf ook één pak (10 platen) van de variant besteld van Rockwool 221: Rockwool 434.

Misschien tijd om eens professioneel te gaan in de originele zin van het woord, Raphie? ;)

Ik heb een KvK hoor, alleen bij Rockwool nederland is de distributie iets anders als Belgie.
 
Ik heb een KvK hoor, alleen bij Rockwool nederland is de distributie iets anders als Belgie.

Zoek eens een bedrijf dat dakwerken / isolatie van zoldervloeren etc. doet.

Ben hier zelf ook naar de leverancier van zo'n bedrijf geweest, die hebben alles op paletten maar verkopen ze vaak toch per stuk.
 
hun monstertrap heeft bijv een absorbtiewaarde van 3x op 80hz welke dus 4x zo hoog is als de 221 panelen.


een absorptiecoefficient van boven de 1.0 zegt iets over de meetmethode, het aantal vierkante meters 'open raam'. hoe kan je meer energie absorberen dan erin gaat?

201 is prima, maar niet extreem effectief in het laag, net als de overige rockwools. als je lager effectief wil absorberen kan je beter een heimholtz bouwen die een hele brede q heeft ten opzichte van z'n resonantiefrequentie, en die volproppen met 201.

201 heeft z'n 'slechte' naam te danken aan isolatie, en dat is nou net wat je hier niet aan het doen bent.
 
klopt en m'n kamer meet op zich al aardig tot 30hz, maar ik heb nog een 6db dip tussen 100 <> 200hz, die wil ik dus oplossen
 
Back
Top