Kevv1990

Kevv1990

Stamgast
Lid sinds
21 februari 2011
Berichten
205
Hoi mede-muziekliefhebbers!

Ik zal me hier ook even voorstellen. Ik ben Kevin, 21 jaar en woonachtig in het mooie Brabant. Al mijn hele jeugd, ben ik geinteresseerd in/fan van hardcore. Het begon allemaal met een CD'tje (Thunderdome 1) die ik van een neef kreeg, want hij vond het maar niks. Ik heb die CD maanden lang in mijn discman gehad en natuurlijk ook heel trots aan mijn klasgenootjes laten horen en zien (op de bassischool). Op een gegeven moment werd ik het harde en voor die tijd snelle muziek zat, en heb de CD in de kast geschoven. Tot ik een jongen leerde kennen op de middelbare school. Hij luisterde veel hardcore, maar ook hardstyle. "Hey!", dacht ik, "Hardstyle.. Daar heb ik nog nooit van gehoord!". Vanaf dat moment begon ik weer met het luisteren van hardstyle en hardcore. We bezochten websites en keken filmpjes van de bekende festivals en het was wachten op het moment dat ik 18 werd. Sinds mijn eerste échte feest, Masters of Hardcore: The warrior elite, ben ik verslaafd aan het harde beukwerk!
Ik was niet alleen geinteresseerd in de muziek zelf, maar ook hoe die DJ's het in elkaar zetten. Ik ben toen met mijn maatje in FruityLoops begonnen, maar al snel bleek dat we/ik er niks van bakte(n). Ik heb toen gauw de handdoek in de ring gegooid en er eigenlijk nooit meer naar omgekeken.

Sinds een aantal weken, ben ik weer wat gaan aankloten. Dit keer in Logic Pro. Mijn interesse in het produceren is nog nooit zo groot geweest! Produceren, zoals ik het eigenlijk nog niet kan en niet mag noemen, is zoals iedereen weet ontzettend moeilijk. Hier komt Synthforum aan bod. Ik hoop hier mijn vragen te kunnen stellen, mijn probeerselsjes te laten horen en veel, heel veel, informatie in te kunnen winnen!

Waar ben ik nu mee bezig? Ik ben begin vorige week begonnen aan een kick. Waarom? Omdat ik dat de basis vind van een track, en volgens mij ook het lastigste is. Eerst maar eens een goede kick maken (het liefst from scratch, zonder samples) en daarna komt een lead of melodie: Stapje voor stapje!

Ik hoop dat ik me zo een beetje goed heb voorgesteld. Mocht je nog meer van me willen weten, kun je hier de vragen aan mij stellen!

Voor de geinterreseerden onder ons, heb ik een link naar Soundcloud toegevoegd waar ik de 'snippet' van wat ik tot nu toe heb, heb geupload: http://soundcloud.com/kevv1990/kick-v0-0-0-0-4 (Tips, vragen, opmerkingen zijn hierbij natuurlijk van harte welkom!)
 
Back
Top