macintosh performance

Toon

Ursa Major
Lid sinds
24 augustus 2002
Berichten
2.231
Locatie
Geel
Ik vroeg me eigenlijk af of een ibook 700 mHz meer plugins etc aan kan dan m'n huidige PC (pentium III 900). Hoe zit het eigenlijk met de G3 667 en G4 400 etc, zijn deze ietswat oudere modellen ook nog aan te raden?

Hoe is het eigenlijk met de allernieuwste macs gesteld qua performance in vgl. met de nieuwste PC's?

Ik ben nog niet van plan om een mac te kopen hoor , maar in de toekomst misschien wel.
 
Ik denk in jouw vergelijk ongeveer het zelfde. Plugins kunnen wel beter draaien op een G4 als ze Altivec geoptimaliseerd zijn.

Maar een Mac neem je niet voor brute power, maar omdat het systeem minder problemen kent en wat makkelijker te gebruiken is. Vaak gebruiken mensen een DSP kaart of ProTools bij een Mac, in plaats van VST(i)'s.
 
vergeet ook niet dat alle nieuwe macs enkel nog onder osX draaien..voor logic wil dat zeggen geen VST(i) meer, enkel nog audio units (voor het geval je ooit met logic wil werken natuurlijk).

 
ik werk met een G4 2x450 MHz op OS9.2
snel genoeg om een audiosequencer te draaien met aardig wat effecten op de kanalen.
Alleen heeft hij dan niet meer genoeg rekenkracht om bijv. een softwaresampler er soepel naast te draaien.
het gaat wel... maar op het randje, moet echt truuks uit gaan halen om rekenkracht te besparen.
Ik heb dan ook gekozen voor een echte sampler en dan is de 2x450 MHz meer dan voldoende.
 
Origineel geplaatst door svenn
vergeet ook niet dat alle nieuwe macs enkel nog onder osX draaien..voor logic wil dat zeggen geen VST(i) meer, enkel nog audio units (voor het geval je ooit met logic wil werken natuurlijk).



Je hebt tegenwoordig een vst-wrapper voor audio-units (of hoe noem je zoiets?) In ieder geval kun je daarmee wel gewoon (macOS X) vst(i)'s draaien onder Logic. En het schijnt zelfs dat je dan ook van alle voordelen van AU"s gebruik maakt, al moet je me nu ff niet vragen wat die zijn, maar komt er op neer dat het goed schijnt te werken. Zal ff kijken of ik nog een linkje kan vinden ergens.

[edit]
hehe, en gevonden http://www.fxpansion.com/
enjoy
[/edit]
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top