Cubase SX heeft midi timing probleem aan begin....

djrazor

Cortex Driller
Lid sinds
19 januari 2003
Berichten
3.518
Ik heb cubase sx versie 1.0.5.58 met een vage bug (denk ik) aan het begin. als ik een simpele bassline van bijvoorbeeld 16 maten aan het begin van het arrangement zet, wordt de 7e noot net iets te laat getimed.... als ik de hele bassline naar rechts verplaats, gaat het weer weg, dus ten opzichte van elkaar worden de noten keurig netjes afgespeeld.... Het ligt niet aan het geluidje, want als ik die verander blijft het probleem net zo. Ook als ik mijn mc505 aanstuur ipv mijn rs7000, of meerdere tegelijk, blijft de 7e noot te laat spelen... Zeker geen automation gebruikt, lfo en adsr instellingen staan prima. Ik heb een super mpu64 midi controller waar ik mijn mc505 en rs7000 op heb aangesloten. Zou het een of ander bufferprobleem kunnen zijn? Lijkt me sterk, want dan zou dit toch ook gebeuren als ik de patronen verder naar rechts zou verplaatsen?? Ik stuur de mididata overigens wel naar alle 4 de midi uitgangen, ipv 2 die ik eigenlijk nodig heb; ik heb een keer gevonden waar ik kon instellen dat er alleen mididata over 2 kanalen werd verzonden, maar dat kan ik niet echt meer terugvinden..... Wie kan mij hierbij helpen.....................
 
Misschien maakt het uit als je het hele zooitje 16 maten naar achter schuift?

Of staat er iets met MTC/midi clock aan of zo? Die wil ook nog wel eens in de weg zitten.
 
standaard probleem

zeker als je midiclock uitstuurt.

gewoon je track bij maat 5 of 9 laten beginnen ipv 1
suc6
 
Heb ook sx, probleem heb ik af en toe, bij mij lijkt het dan of mijn comp het niet kan trekken.
 
Origineel geplaatst door Roel_en_Sam
Heb ook sx, probleem heb ik af en toe, bij mij lijkt het dan of mijn comp het niet kan trekken.

yep, dat idee krijg ik ook.
Alleen een amd 900 moet midi toch makkelijk aan kunnen.

Heb je dat ook met audio of alleen midi?
 
een bug dus...dat dacht ik al... en ja, zestien maten naar achteren heeft inderdaad effect! trouwens, de " loop" functie doet het ook niet altijd even goed maar ja.... bedankt voor de tips iig.
 
Ik heb met de importeur gebeld over een ander probleem en die zei dat in Juni 1.6 uitkomt die de meeste bugs moet verhelpen . Dus hopelijk ook deze .
 
Die problemen zaten volgens mij al in 3.7 of 5.0....af en toe een nootje gedropt als de loop in het begin staat en kort is.

Volgens mij initialiseert Cubase bij het begin van een song iets waardoor ie het af en toe niet helemaal meer trekt, zonder dat dat met CPU ofzo te maken heeft.
 
Back
Top