• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Quasimidi Sirius-400 euro

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Septic

ex Modular addict
Lid sinds
17 februari 2002
Berichten
6.808
Locatie
Gorinchem
Nieuwprijs 900 euro voor 400 euro 3jr oud

Werkt goed alleen drie controllers (voor mod sel.) willen soms verspringen. Incl handleiding en mic.

Info: (vintagesynth.com)
The Sirius is Quasimidi's souped-up keyboard similar to the RaveOLution 309 and aimed directly at the dance market. It's filled with knobs, buttons and cool colors. Designed for total control for live performance or studio work!

Actually most knobs are dedicated to patch editing. It has a welcome new feature, a modern vocoder! There are also 8 control knobs for setting various mixer-type settings (level, pan, fx send). That's right, it has effects on board! It's got a great sound too! Choose from basic categories like 'bass sounds', 'dirty bass', 'pad sounds', 808 & 909 kits and much more! There's plenty of memory (96 user patches) to store your own creations. The filter and envelopes are flexible and sound very good.

Also taken from the Rave-O-Lution is the incredible pattern-based seven track sequencer with part mutes and tap-tempo! A truly useful dance music production synth capable for demanding studio use and creative live performance control with excellent sounds and a funky new vocoder! An ideal all in-one-synth for any DJ or dance musician!


Kan verstuurd worden
 
Re: Quasimidi Sirius-400 euro

Orgineel geplaatst door Septic
Werkt goed alleen drie controllers (voor mod sel.) willen soms verspringen.

Hoe vaak is soms? ik ben op zoek naar een synth die ik ook live mee kan nemen, niet dat ik dan voor rare verassingen wil komen te staan :) Kun je dit evt meer toelichten? :)

thnx
-TR-
 
Wanneer je in systemmenu potmessages uitzet heb je er totaal geen last van.

Bijna elke controller heeft een potmeter (zonder shift knoppen),
dus in de praktijk kan je er perfect mee werken.

Mzzl

Septic
 
heb je ergens wat samples van geluiden beschikbaar?

Olaf
 
Nee, (mischien vintagesynth.com)

De geluiden zijn techno georienteerd, maar er zijn ook asia drum kits (trommels en bongo enzo)

Het geluid van de synth is warm en vol, maar niet zo gedefinieerd als bijvoorbeeld mijn supernova2, maar dat zijn ook synths in een andere prijsklasse.

Het voordeel van deze synth is dat je alle parts (7 -4 dr +3 synth) op de synth zelf kan mixen (pan, level aux1/2 sends en natuurlijk alle soundcontrollers)

Wanneer je juno, mellotrons en dat soort geluiden zoekt, dan is dit em. (voor de kenners : Klaus Schultze gebruikt altijd polymorphs en sirius live(!) on stage.
(de geluidsopwekking is grotendeels hetzelfde als de polymorph (heb ik ook)


Mzzl

Septic
 
Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top