Buren klagen al vrij snel.

AlexJ

Nieuwkomer
Lid sinds
7 augustus 2010
Berichten
4
Locatie
Wageningen
Mijn excuses voor het onderwerp mocht deze een beetje onduidelijk zijn, onderwerpen bedenken is niet een van mijn sterkste kanten.

Afin, ik denk dat menig beginnende producer die thuis begint op een kamertje dit probleem wel kent, buren die beginnen te klagen als je lekker aan het producen bent.

Nou hebben ze wel vaker geklaagd vroeger toen ik mijn passie nog niet gevonden had, en ik geef eerlijk toe dat ik hem soms wel vrij hard had staan. Welnu ik wat ouder ben gaat de volume alleen op het momenten dat ik een heerlijk nummer af speel even hard, of als ik lekker aan de gang ben met producen. Maar dat laatste is meestal alleen nog maar als ik even goed naar het resultaat wilt luisteren.

Ik begrijp wel dat het wat overlast kan veroorzaken, maar bevoordeeld vandaag, rond half 3, ik was bezig met een track, de volume stond nog niet eens overdreven hard, en had zelfs om rekening te houden met de buren de subwoofer uitstaan. Maar nog komen ze aan de deur, en gaan ze vrolijk aanbellen, of ze kloppen op de muur.

Het klinkt misschien een beetje overdreven, maar ze klagen echt vrij snel en meestal al naar 2 minuten (Zelfs huisgenoten zijn hier mee eens).

Nu heb ik zelf al aan wat dingen gedacht zoals een koptelefoon, maar ik krijg toch een minder gevoel als ik een koptelefoon gebruik tegenover mijn monitors.

Ik vroeg me af of jullie misschien nog enige tip's hebben, of misschien ben ik wel gewoon bezig fout.
 
Het probleem is niet buren die beginnen te klagen als je lekker aan het producen bent, het probleem is de buurjongen die begint te stampen als je lekker aan het relaxen bent.

Ik produceer altijd op laag volume, dit leidt tevens tot betere mixen. :)
 
Je bent me net voor. koop een db meter ga even met de de buurman zitten en spreek een level af waar beide zich in kunnen vinden.
 
Ik zou zeggen. Hoe irritant klagende buren ook zijn.
De aanhouder wint. Dan bellen ze de politie maar... die kunnen er toch niets aan doen.
Laat het maar lekker escaleren, schijtburen!

Die mensen moeten maar begrijpen dat jij wel een hobby hebt!
Geef ze anders oordopjes cadeau... :)

Alles op koptelefoon mixen is geen doen mijns inziens.
Altijd op laag volume mixen is zeker geen aanrader. Het best is op verschillende volumes de mix te checken. Klinkt ie zacht nog goed? Beukt ie wel lekker als ie hard is? Enz...

Laatste oplossing is kamer goed isoleren, maar dat gaat je niet lukken met een klein budget!
 
Ik zou zeggen. Hoe irritant klagende buren ook zijn.
De aanhouder wint. Dan bellen ze de politie maar... die kunnen er toch niets aan doen.
Laat het maar lekker escaleren, schijtburen!

Die mensen moeten maar begrijpen dat jij wel een hobby hebt!
Geef ze anders oordopjes cadeau... :)

Fijne asociale opstelling die je daar ten toon spreidt.
Ik denk overigens dat je het daar niet lang mee volhoudt, in een situatie als deze.
Burenruzie is wel het laatste waar je zin in hebt, dat hakt er op den duur hard in.
 
Fijne asociale opstelling die je daar ten toon spreidt.
Ik denk overigens dat je het daar niet lang mee volhoudt, in een situatie als deze.
Burenruzie is wel het laatste waar je zin in hebt, dat hakt er op den duur hard in.

Dit.
 
wat voor muziek maak je ?
meestal horen mijn buren énkel een steeds voortdenderende 4x4 kick/sub uit mn TR-808 en ik geloof best dat dit zéér vervelend kan worden
al het andere geluid blijft in mn studio hangen
gelukkig hebben zij een krijsende kleine die véél irritanter en op alle mogelijke uren lawaai maakt, dus ze klagen nooit.
Maar ook op hun vraag zeiden ze me (al kan ik het zelf bijna niet geloven) dat ze me nog nooit gehoord hebben.
Ik zet het wel niet super hard omdat ik vind dat produceren op zich in te luid volume heel vermoeiend is en gewoon ook onnodig.
Af en toe even het volume omhoog moet wel's om de mix te horen en vooral als ik aan de totaalmix bezig ben kan het volume wel is wat harder staan om te horen 'hoe het klinkt op partyvolume :-)
Maar 'partyvolume' is eerder 's namiddags of overdag en als het al eens 's avonds is, zeker niet na 22.00 u

Verder denk ik dat 'je niks aantrekken van je buren' een houding is die nogal asociaal aanvoelt en waar ik niet achter sta, tenzij ze écht onredelijk zijn.
Geconforonteerd worden met geluid dat je niet wil horen kan echt zéér irritant zijn, dat moet je zelf echt beseffen.
Jij kan het ook leuk vinden om loopjes te maken waar je aan zit te prullen, voor die buren kan het zijn alsof ze die 3 secondenloop 2 uur aan één stuk moeten horen.
 
Je bent me net voor. koop een db meter ga even met de de buurman zitten en spreek een level af waar beide zich in kunnen vinden.

Dit is de beste oplossing: even meten overdag & avond.

Verder misschien nog even de studio optimaliseren en het volume aanpassen. Het je goeie monitoren die op laag volume goed weergeven?
 
de meeste slaapkamers wil je juist helemaal niet hard want dat kan de monitor en kamer vaak niet aan, veels te veel staande golven en compressie.
 
Naar de milieustraat en matrassen vragen, op doe manier heb ik mijn gehele studio z'n beetje geheel geluiddicht gekregen, en de buren groeten me zelfs weer!
 
Eens met Demian.

Ik heb meestal een koptelefoon op en als dat niet het geval is heb ik het volume vrij laag.
Ik weet niet wat voor muziek je produceert, maar het dreunen van bassen en beats wordt heel snel vervelend.
Nu vind ik dat voor een keertje helemaal niet erg, maar als het een hobby is wordt het al snel structureel.

Als je, zoals ik, in een flat woont heb je rekening met elkaar te houden. De houding die Subgroover aanraadt is er één die het wooncomfort uiteindelijk voor niemand verbetert en lijkt mij uiteindelijk geen oplossing.

Een aantal opties zijn al genoemd.
De enige compromisloze oplossig is verhuizen naar een lokatie waar je niemand lastigvalt of dito plek waar je je mixen kunt maken.


groet

Tom
 
Vergelijk je geluidsnivo met een tv.....
(vrijwel) iedereen kijkt tv op een bepaald geluidsnivo en dit wordt gezien als maatstaf bij klachten....
Als de buren hier nog steeds problemen mee hebben, dienen ze zich naar de verhuurder te wenden voor het aanbrengen van betere (geluids)isolatie...

tussen 12 tot 22u moet je in principe aan de slag kunnen.....
dit zijn sociaal geaccepteerd tijden om te timmeren/boren en alle andere geluidsoverlast veroorzakende geluiden te produceren...

daarnaast zijn er buren die van anderen vrijwel niets tolereren...

zo heb ik een aantal jaar jongere onderbuurvrouw gehad die ooit het lef had om aan me vragen of ik na 00u niet meer naar de wc wilde gaan.... mijn wedervraag was: Ben jij dan waterdicht?
 
Geluidsoverlast is de nr 1 ergenis van NL. Gewoon netjes met je buren oplossen of verhuizen.
Doe het zoveel mogelijk in samenspraak met ze...
Blijf redelijk en....
weet ook waar je op kan terugvallen.....

Vaak genoeg dat woningen niet goed genoeg zijn geisoleerd en er hierdoor problemen ontstaan.
Wettelijke informatie hierover is te vinden bij het min. van VROM (isolatie huisvestiging) en de lokale milliieudienst (legitieme geluidsoverlast)
 
Nooit verwacht om al zoveel reactie's te krijgen in een uur tijd,

Ze negeren zie ik niet als een oplossing, hier mee zou ik het alleen maar erger maken, ze hebben vroeger ook gezegd dat ze naar buurtpreventie hadden gebeld of zo iets. Teven aldus mijn moeder hebben ze haar wel is erop aangesproken en lopen dreigen in de trand van "Vandaag of morgen gooi ik al die spullen van dat klote jong naar buiten". We vermoeden tevens dat de buurman (Hij is in feiten de enige die klaagt) vaak zo reageert als hij dronken is.

Ook soms als hij mij aanspreekt doet hij verder normaal en vriendelijk, een enkele keer wilt hij er wel is lelijk over doen. Tevens klaagt mijn moeder minder vaak als hun (Terwijl ze toch totaal niet van de muziek hou en vrij snel kan klagen). Verhuizen is op korte termijn nog even geen oplossing t.o.v. wat persoonlijke redenen.

De muziek die ik onder ander maak is Hardstyle, J-core, trance en UK hardcore (Ik ben nog een beginnende artiest, maar dat doet er niet toe). Kamer isoleren is misschien een optie, maar vrijwel onbetaalbaar voor een thuiswonende student. de speakers die ik heb geven ongeveer van 60Hz tot 30Khz weer. Maar inderdaad door de akoestiek in mijn kamer merk je daar niet veel van. Tevens is dit een vrij oud huis, met hele dunnen muren (Gipsplaaten?). Zelf hoor ik ook de buren als ik op bed ligt en ze naar de WC gaan.

Tevens een probleem die ik met koptelefoon heb is dat ze naar een verloop van tijd mij erg gaan irriteren qua gevoel, zoals me oorschelpen die dan gaan jeuken.
 
Tevens is dit een vrij oud huis, met hele dunnen muren (Gipsplaaten?). Zelf hoor ik ook de buren als ik op bed ligt en ze naar de WC gaan.
Tadaa... same shit here.....
ik heb een houten vloer met een plafond wat nog uit een laagje kalk met riet bestaat....

gipsmuren zijn perfect als scheidingswant maar hebben totaal geen isolerende werking...

nogmaals als je geluidsnivo geen tv overstemd, zullen de klachten van je buren ongegrond zijn. Indien ze last blijven ondervinden zullen bij eigen huis bezit, zelf extra moeten isoleren en anders bij de verhuurder hierover gaan klagen.....

kijk anders even bij uitzending gemist voor ruzie met de buren en/of de rijdende rechter....
in beide programma's is geluidsoverlast besproken....
 
even in overleg treden wanneer het hun het beste uitkomt( en waar de grens van redelijkheid voor hun ligt ). overdag lijkt me echt wel een plekje te vinden.
is er geen enkele tijd te vinden wanneer het hun uitkomt , dan heb je misschien inderdaad zeikers naast je wonen. daar kun je het dan dus nooit goed genoeg voor doen en moet je varen op wat jij , en misschien enkele mensen die je om advies kan vragen , redelijk en normaal vinden.
in dat soort gevallen helpt het wel eens om de bel uit te trekken als uiterse middel.
de tolerantie is ook niet meer wat het geweest is heden ten dagen ( om het eens van de andere kant te belichten )
 
Als isoleren te duur is, ik zou dan je speakers verkopen en van dat geld je kamer isoleren.

Het is allemaal een kwestie van prioriteiten, hun rust is jouw prioriteit niet.
 
Back
Top