probleempje

Lid sinds
5 april 2003
Berichten
37
Locatie
utrecht
Ik heb moeten kiezen tussen een hardware of een software plaatsing, ik heb het maar hier gedaan, is het niet goed dan --> sorry...

Zoals gewoonlijk zal ik wel weer een onnozele vraag stellen, maar ik doe het lekker toch, omdat ik er anders eeuwig mee blijf pielen en niet verder kom

ik heb fl en een mc-505

wat ik wil is tracks van mijn 505 converteren, maar dan met het geluid en al...
wat ik dan zou willen is die geluidjes met meerdere sporen in fruity loops hebben zodat ik er daar mee kan klooien,

en natuurlijk zou ik dat heel graag ook andersom willen --> van fl naar 505 en dan ook weer veranderen...

en nog zoiets, hoe kan ik met fruity loops de geluiden in de 505 aansturen...

mijn dank is alvast onmetelijk voor het bekijken van mijn vragen....

jaap
 
"Converteren"?

Nou, dan zul je met MIDI moeten gaan werken en op een of andere manier de patronen die uit de 505 op moeten nemen met een MIDI sequencer. Wil je de exacte geluiden hebben van de 505 - hm, dat wordt -of- pijnlijk veel samplewerk of lange nachten met de beschikbare softsynths in Fruity.

Om je Fruity tracks om te zetten naar 505 - behalve de MIDI is het niet echt mogelijk, tenzij je nog veel langere nachten gaat spenderen om de geluiden van Fruity na te maken op je 505 (wat in sommige gevallen dus domweg niet gaat lukken - de 505 is maar een sample-playback machine, geen virtueel analoge synth, en kan ook geen samples inladen).

Zoek in de help van Fruity over het MIDI-sequence gebeuren (MIDI out moet mogelijk zijn, tenminste bij FL Studio wel). Van wat ik zelf heb geprobeerd is dat ik in ieder geval met m'n synths de synths van FL kan aansturen. (niet dat ik dat wil overigens, ik ben zelf absoluut niet dol op de klanken van 't ding).
 
thanx voor je snelle antwoord

ik was hier zelf inderdaad al bang voor, en natuurlijk kan ik die lange nachten beter voor andere dingen gaan gebruiken...

zelf kan ik inderdaad met die 505 ook fl geluidjes aansturen, alleen wordt ik daar nu nog niet zo blij van, ik wil het liever andersom...
 
Back
Top