Nog een nieuwerd

mabo

Stamgast
Lid sinds
22 januari 2011
Berichten
109
Hi all,

Het moest er toch echt eens van komen - zeker nu sinds een week een Juno G de muziekkamer aanvult. Vanaf nu lid van Synthforum, by far th best.

Even over de gear die ik ooit heb gehad en gebruikt: begonnen met een Roland E16 keyboard, 2,5 jaar geleden. Na half jaar er een Roland JV 1010 module aan gehangen, over upgraden gesproken! Wat een heerlijk apparaat. Klein maar... Later nog expansion board Keys 60's/70's toegevoegd. Ja ja het werd steeds beter

Alle gesleep en kabels ben je een keer zat, duszzz... Er kwam een Juno Di - het logische vervolg op de JV 1010. Maar er is altijd weer iets wat je wilt ontdekken (herken je dat?). Dus nog even geklooid met de Casio DH100, de digitale saxofoon. Geen aftertoch, dus dan houdt het wel snel op. Mooi apparaat, dat wel.

Kreeg daarna een Yamaha SHS-10 kado - een coole retro keytar met midi. Goed voor kolkende leads-sounds (uit de Roland). Aardig ook hoe je nieuwe dingen in je muziek ontdekt en speelt als je de keytar pakt. Probeer het eens.

Wilde altijd al veel doen met de Hammond sounds. Dus staat er later een Voce V3-module met drawbars. Over sjouwen en slepen gesproken. Wel een ongelooflijk volle sound - daar kan geen synth tegenop en zeker de Juno Di niet.

Zojuist de Juno Di verkocht een een G gekocht. heb serieus gekeken naar een Clavia Electro 3 (goede hammond, erg schrale piano, maar ik bedoel voor dat geld verwacht je wel iets speciaals). En ook de Korg SV-1 beproefd, maar die heeft vooral een leuke bediening, sounds is zo - zo (al kun je veel tweaken. Als je flink investeert, wil je ook flink vooruitgaan, toch? Als ik dan de Juno Di speelde en wat aan de sounds sleutelde, was dat helemaal zo gek nog niet.

Nu toch een Juno G. Meer bewerkingsopties (front end) en hiermee wil ik de meest gebruikte Hammond-sounds samplen, en dan is er zeker een einde aan al het slepen en gedoe met voedingen en kabels. Yeah, sure!

Qua muziek: stevig geworteld in de jaren 80 en 90. Brood, ACDC, Pink Floyd, Bon Jovi, Doe Maar enzo. Heel gevarieerd en soul kan me ook boeien om er met een zwoel en krakend ep'tje doorheen te roeien,
 
Back
Top