LiquidMix Manager Probleem

goran

dus dat
Lid sinds
7 mei 2007
Berichten
798
Locatie
Lelystad
Hey,

Ik vond het nodig om mijn PC weer eens grondig schoon te maken dus heb ik Windows XP opnieuw geinstalleerd.
Dit betekend dus dat ik alle drivers en software opnieuw heb moeten installeren.
Nu heb ik alles geinstalleerd op 1 ding na, namelijk de Liquid Mix.
Ik heb de Liquid Mix 3.0 driver geinstalleerd zoals werd aangegeven in de manual.
Dit heb ik dus gedaan..Op den duur wordt er gevraagd om de Liquid Mix aan te sluiten..hij geeft keurig 'nieuwe hardware gevonden' aan en er staat uiteindelijk 'Dit apparaat werkt correct en is klaar voor gebruik'.
Ik heb daarna meteen de 44.1Khz en 48Khz emulation geinstalleerd.
Maar nu komt het probleem ; elke keer wanneer de Liquid Mix gebruikt moet worden ( zoals het openen van de Liquid Mix manager, of bij het opstarten van Cubase ) krijg ik de foutmelding dat het bestand 'PcLiquidmixManager.dll' niet gevonden kan worden of beschadigd of corrupt is..er wordt dan aangeraden om het opnieuw te installeren.
Nou, dit heb ik nu al een paar keer gedaan, maar zonder enkel resultaat.
Ook heb ik geprobeerd om de 2.3 versie te installeren, maar ook dit zonder enkel resultaat.
Bij het opstarten van Cubase krijg ik zelfs 3x deze melding tijdens het opstarten.

Overige informatie :

Ik gebruik een PC met een Core2Duo 2.66 Ghz processor, 2GB ram, Windows XP Sp2.
Een Saffire LE interface (firewire) tesamen met de Liquid mix die ook een firewire connectie heeft.
De drivers komen niet van de originele CD aangezien ik geen idee meer heb waar ik deze heb gelaten maar heb alles van de Focusrite website af gehaald...
 
check je firewire, als je 2 apparaten op 1 firewire kaart aansluit en tegelijk gebruikt gaat het mis. doe je de liquid op een aparte firewire kaart gaat het wel goed. Ik heb namelijk zo'n zelfde probleem eerder bij iemand gezien en door een extra kaartje te kopen was het opgelost. eigenlijk belachelijk,...
 
Hey Matrixxx,

Bedankt voor jouw reactie!
Mocht mijn plan die ik nu heb niet werken, dan zal ik morgen meteen een extra firewire kaart kopen.
Ik heb net naar Focusrite/Total Sonic gebeld met het probleem en hun zeiden 'wij hebben nog nooit van dit probleem gehoord'.
Ik lees dat meer mensen op internet dit probleem hebben, maar goed..
Zij zeiden dat het wellicht aan mijn Windows kon liggen.
Ik moet meteen even een correctie plaatsen, ik heb geen SP2 maar SP3 waarbij ik me kan herrineren dat hij het met de SP2 helemaal perfect deed.
Ik ben op het moment alles weer opnieuw aan het installeren ( zucht ) en hoop dat hij het hierna
zal doen.
Mocht dit niet het geval zijn dan zal ik morgen meteen een extra firewire kaart kopen.
Uiteraard zal ik de bevindingen posten!
 
Nou..inmiddels een paar uurtjes verder..
Ik heb een andere Windows eroverheen gegooid (SP2) maar ook dit zonder succes.
Nu alles toch schoon was heb ik de Focusrite Saffire ( die dus ook een firewire verbinding in beslag neemt ) eventjes niet geinstalleerd en aangesloten zodat de liquid mix de enige firewire apparaat is.
Dit heeft helaas niet het probleem mogen oplossen want hij geeft doodleuk weer dezelfde fout aan.
Ook ben ik in de tussentijd snel naar de winkel gerend om een nieuwe firewirekaart te kopen, maar ook toen heeft hij het helaas niet mogen doen ( deze heb ik inmiddels ook weer teruggebracht ).

Op dit moment begrijp ik gewoon niet waar het probleem hem aan kan liggen.
Het bestand 'PcLiquidMixManager.dll' zit gewoon keurig netjes in de System32 map van Windows, en de rest van de bestanden in de VstPlugins map van Cubase.
Op het moment ik Uninstall gaat ook de .DLL bestand weg dus het kan niet zo zijn dat omdat het bestand niet overschreven wordt hij constant met het oude bestand te maken heeft.
Er wordt dus elke keer een nieuwe bestand aangemaakt.

Ik wil hierbij een paar dingen op een rijtje zetten :

- De liquid mix maakt verbinding met de Pc aangezien hij aangeeft 'nieuwe hardware gevonden', 'dit apparaat is klaar voor gebruik', 'dit apparaat werkt correct' en alle lampjes het doen en duidt op stroom.
- Ook zonder de Saffire ( 2e Firewire verbinding) blijft dit probleem bestaan
- Een 2e firewire kaart heeft geen verschil mogen maken

Ik begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat er misschien een verkeerde link naar een map wordt gelegd door de Liquid Mix manager.
De vraag is alleen, ik welke map hoort hij te kijken?
Aanvankelijk breng ik geen wijzigingen aan, hij installeert namelijk eerst in de System32 map en daarna in de VstPlugins map.

Pff...wat een ellende ook weer..
 
Ok het is officieel..ik wil dit niet meer proberen met XP..zodra mijn broertje thuis komt van werk zal ik zijn Windows 7 eroverheen gooien en hopen dat het dan wel gaat werken.
Mijn Liquid Mix is mijn lievelingsapparaat :( *Snik Snotter*
 
Ik heb de Liquid Mix eens geprobeerd om op mijn MacBook Pro te installeren, op de XP SP2 via bootcamp.
Wat blijkt? Hierop doet hij het meteen na het installeren van de LiquidMix 3.0 driver.
De XP op mijn Mac is dezelfde als die van de PC dus je zou bijna zeggen dat het iets hardwarematisch zou zijn.
Ik heb eens naar mijn FireWire kaart gekeken (sweex vt6307) maar kan hier niets schokkends ontdekken.
Hij kan een snelheid tot 400Mbps aan wat genoeg is voor de Liquid Mix.
Ook werkt de FireWire kaart prima met andere apparaten van me (geluidskaart, filmcamera etc) dus daar kan het ook niet aan liggen.
Ik ben redelijk goed in het uitpuzzelen van problemen maar op dit moment sta ik echt voor een vreemd raadsel...
 
ff een update :

Het is nu ongeveer half 4 en ben aan 1 stuk doorgegaan (nee, ik heb momenteel inderdaad geen leven)...Windows 7 erop getyft en de Liquid Mix 3.0 drivers geinstalleerd.
Wat blijkt? Het werkt!!
Ik heb er toen een beetje mee zitten kutten en kwam erachter dat het allemaal te mooi was om waar te zijn (ja, hoe kan het ook anders).
1x rebooten was al genoeg om erachter te komen dat het weer een onstabiel kutzooitje ging worden.
De ene keer doet hij het, terwijl de andere keer rebooten ervoor zorgt dat hij aangeeft dat hij geen hardware device kan detecten Of dat de hardware niet bereikbaar is (waarbij de Liquid Mix vastloopt).

Wat ik ook nog steeds raar vind is waarom hij het gewoon niet in XP doet..toen zag ik ineens dat mijn Windows XP op een Logische/Uitgebreide partitie was geinstalleerd, en niet op een systeempartitie.
Ik snap zelf niet waarom het dan fout zou moeten gaan, maar ik heb hier in het verleden met andere software ook problemen mee gehad, dus ik zal wederom morgen weer XP erop zetten (op een systeempartitie) en hopen dat het dan gewoon zal werken.

Pff...ik heb veel gekke dingen meegemaakt met computers, maar dit is wel echt super dramatisch..ik haat firewire...ik vervloek het bij deze! ( o nee, dat is het kennelijk al )..
 
Dames, Heren en mensen in het bijzonder ; Hij werkt!!!!
Ik heb naar focusrite in Engeland gebeld en het probleem uitgelegd.
Hij vertelde dat als je de Liquid Mix in Windows 7 wilt gebruiken je per definitie Legacy drivers
voor je firewire kaart nodig hebt.
De stappen die genomen moeten worden : http://www.focusrite.com/answerbase/en/article.php?id=1030#LegacyDriver

Na dit gedaan te hebben werkt alles als een tierelier.
Ook heb ik hem (uit nieuwschierigheid) gevraagd naar waarom hij het in Windows XP niet doet waarbij
ik een 'PCLiquidMixManager.dll' fout krijg, maar dat antwoord moest hij mij schuldig blijven.
Afin, alles doet het, ik ben blij en van mij part mag hier een slotje op!
 
Back
Top