Zoom H2 als USB-mic kost veel tijd en moeite bij mij...

Eggiebertus

Nieuwkomer
Lid sinds
28 september 2009
Berichten
16
Locatie
Den Bosch
Hallo!
Ik ben al een hele tijd bezig met de Zoom H2. 't ding is over het algemeen heel makkelijk in het gebruik maar als ik hem als USB-mic gebruikt wordt het ineens ongelofelijk ingewikkeld! Ik heb paar dingetjes in het bijzonder:

-Als ik hem inplug word ie niet alleen gedetecteerd als microfoon maar ook als een koptelefoon of zoiets dergelijks en soms gaat al het geluid dat je afspeelt na een tijdje via de Zoom H2 en moet je koptelefoons in de line-out van het apparaatje stoppen om te monitoren. Weet iemand een oplossing zodat geluid uit de computer gewoon uit de boxen komt?

-Ik begrijp dat een boel mensen het niet nodig hebben, maar opnemen in DAW's lukte bij mij eerst helemaal niet zonder speciale Zoom ASIO drivers omdat ie niet als actief gedetecteerd wordt door ASIO4ALL, om een of andere reden.. Het vervelende is dat je dan moet switchen tussen de Zoom ASIO driver en de ASIO4ALL driver om je opgenomen geluid door de boxen te horen =( Veel moeite!

-Ook stottert mijn opname vaak als ik hem probeer te luisteren via de gewone ASIO4ALL driver. Hij klinkt zeg maar alsof de computer te druk bezet is zeg maar. Hortend en stotend. Ik denk alleen niet dat dit aan de Zoom H2 per se ligt.

Zijn er nog andere (slechte) ervaringen met de Zoom H2 op dit forum (en misschien ook een paar oplossingen)?
 
van Homerecording.be:
De makkelijkste setup is om je ingebouwde soundcard als Default Audio Device in Windows in te stellen (in het control panel) en ook de optie aan te vinken om enkel het default sound device in Windows te gebruiken.
Op die manier gaan alle Windows geluiden (systeemgeluiden, mediaplayer, internet, ...) enkel via je ingebouwde soundcard en wordt je Zoom of andere externe interface(s) enkel gebruikt in je audio software. In je DAW moet je dan wel de ZOOM als ASIO device instellen zodat wanneer je met audio werkt alles via de Zoom gaat.
Als je met je opmerking bedoelt dat je in je DAW de Zoom als input en je interne soundcard als output wil gebruiken moet ik je helaas teleurstellen. De meeste DAW's laten slechts 1 ASIO device toe zodat wanneer je met de Zoom als input werkt, de Zoom ook voor de output zorgt.
 
Back
Top