sequencing met atari HOE zit dat?

UndErdOg

Shaken, not stirred
Lid sinds
17 februari 2003
Berichten
375
Locatie
Amsterdam
even vooraf
er is al wel het een en ander geschreven over sequencen met een atari, maarueh

zoals ik het begrepen heb moet je dan gewoon een vroege versie van cubase draaien en wat is daar dan zo fijn aan
is het stabieler of prettiger ik bedoel
die ataris hebben het al zwaar met space-invaders en al is midi niet zo zwaar als je een bak met synths aan wil sturen krijg je toch een
mooie rokende atari of niet
uitleg gevraagd:eureka:
 
Laatst gewijzigd:
Cubase voor de Atari is best een klein programma.
En je moet het niet gaan vergelijken met sx van nu....:)

Het loop strakker en beter omdat je geen microsoft zooi hebt, dus geen onstabiel progje, om cubase om te laten draaien.

En ik weet niet welke versie space invaders hebt, os dat je ooit een atari aan het werk hebt gezoen, maar ik kon er goed mee werken toen.....
 
mm naja ik kan goedkoop een ataritje op de kop tikken, dan alleen cubase voor atari nog even regelen
is dat al vrijgegeven of moet je betalen?
 
Weet ik bijna zeker niet vrijgegeven.Maar is 2dehands op marktplaats wel te krijgen onder computer software :) Cubase
kan op een disk dacht ik.
 
Er is ook nog zoiets als Notator op Atari, dat is de voorloper van het huidige Logic (Creator is hetzelfde maar dan zonder notatiegedeelte).

Zelf werk ik daar nog steeds mee, werkt nog steeds prima hoor. Uiteraard is Logic andere koek maar da's van 'een ander tijdperk' :D

Voor MIDI is een Atari zeker geschikt, en je hoeft niet eens een MIDI-interface te kopen, dat is standaard aan boord. Zelfs een nieuwe pc of Mac zijn nog steeds niet uitgerust met een MIDI-interface.

Ik heb twee originele versies (geen copy dus) van Notator (dus met handleiding, diskettes, en keydongle). Bij Mopro wist men me te vertellen dat zelfs deze 'ouwe' versie in aanmerking komt om te upgraden naar het huidige Logic monster.

De software is engelstalig maar de handleiding is volledig nederlands (A5-ringmap -toen waren handleidingen nog echt ... handleidingen :D )

Ik heb (nog) slechts 1 Atari ST dus kan ik best een exemplaartje van deze software missen, als je interesse hebt moet je maar ff PB'en.
 
als je echt alleen met midi wilt werken moet je gewoon voor cubase 2 gaan,
cubase 3 is wat uitgebreider bijv. qua mixermaps (8 x 127 items) maar loopt ook eerder vast...

het is echt verdomde knap hoe klein het idd maar is geschreven (ik meen een halve MB ofzo)
hoezo rook en traag??? Atari is bij uitstek geschikt voor midi en is DE computer waar cubase nota bene op is ontstaan...
 
Op een 720 Kb Single Density disk wel ter verstaan :)
 
yup, en het draait als een tierelier, tenminste op mijn 1040st-tje
 
ZOzo na alle bejubelde uitspraken over atari ga ik meteen even kijken of ik die atari kan regelen
Ik kijk dan wel even wat dat er voor een is, en dan op zoek naar software
Ik ben zeer benieuwd
 
Atari moest destijds concurreren met de Mac Classic. OS is dus vergelijkbaar. Bij Atari heet de OS: TOS/Gem
Was alleen stuk goedkoper, en had midi. Alleen die sufferds bij Atari hadden wel een goede ontwerp-afdeling, maar een slechte marketing afdeling.

En over Cubase op de ST, loopt bij mij gemiddeld maar één keer per jaar vast ofzo.... heel stabiel, dus.
 
Goh, als zijnde niet PC computer (IBM kloon) is het metteen weer meer zwaar moeilijk zeker.

Anders ga je even oefenen op een Atari emulator waaronder zelfs Cubase draait. (wil je niet weten hoe, maar het draait)

Atari's zijn gewoon ouderwets makkelijk IMHO. En ze zijn niet stabiel omdat het zulke goede computers zijn maar omdat als je Cubase draait je niet kunt internetten, filmpjes draaien en wat al niet meer.
 
Ik begin echt een atari-fan te worden :{
Ik krijg dat kastje volgende week ofzo van een vriend van me, hij ziet er echt wel cool uit
Iets oud-en-degelijks is toch altijd cooler dan een Hi-Tech-Flitsend-Glanzend PCtje

Ik snap dat je op de atari geen VSTi's kan draaien, maar heb je wel verder alle noozakelijke functies voor PUUR midi-gebruik?
 
Ja daar kan je alles mee.

Ik heb hier nog een gekopieerde manual van Cubase 2.0 voor atari liggen (in een map op a4 formaat).
En ik heb ook nog 'Werken met Cubase voor Atari en Apple Machintosh' Dit zijn 3 boekjes geschreven door MH Vermeulen, J-L Gayet en J Wajer van uitgeverij SHIVA.

Als iemand daar interesse in heeft, want je bent niet cool zonder map en boekjes. hihi

Tevens heb ik nog een harde kartonnen doos van STEINBERG waar cubase ingezeten heeft, maar waar ik nu Steinberg Pro - 12 in bewaar die ik ooit gekocht heb. Maar die hou ik. hihi
 
Origineel geplaatst door UndErdOg
Ik begin echt een atari-fan te worden :{

Hoera!!

Origineel geplaatst door UndErdOg
Ik snap dat je op de atari geen VSTi's kan draaien, maar heb je wel verder alle noozakelijke functies voor PUUR midi-gebruik?

Met een programma als Cubase of Notator heb je meer dan alleen de noodzakelijke functies, zeer veel mogelijkheden dus!
 
Nou ja, ik ben niet zo'n fan om een Atari te gebruiken omdat het zo koel zou zijn om een Atari te gebruiken.

Ik ben er mee opgegroeid en weet er genoeg van om voor me eigen te beslissen dat het oude trage krengen zijn die behalve midi niets kunnen, een klein rotscherm hebben en als ze kapot gaan je nergens voor redelijke prijs het beestje kan laten repareren.
Als jij er prima je ding mee kan doen is dat tof hoor. Maar ik heb toch zoiets van zou je dat nou wel doen? Of je moet juist niet al teveel toeters en bellen van bijv Cubase SX of Logic 5/6 om je heen willen hebben.
Want Cubase 2 is wel erg fris om mee te beginnen qua sequencing.
 
Het feit is gewoon dat ik al een tijdje met een sequence-probleem zit, ik werk al een poosje met CubaseSX en ik vinnet wel leuk
maar het is TOCH niet echt mijn manier van werken. Een hardware sequencer is een stuk fijner voor mij maar ik wil gewoon alles proberen
Het probleem wat ik inderdaad vaak met SX heb is een overvloed aan mogelijkheden. En die 25 euro voor een atari in goede staat
met een kist floppys erbij is niet echt een aanslag o mn portomonnee al zal cubase iets moeilijker zijn om aan te komen maarja ik wil alles geprobeerd hebben
SX gaat heus de deur nog niet uit
 
Origineel geplaatst door dextron
Ik heb hier nog een gekopieerde manual van Cubase 2.0 voor atari liggen (in een map op a4 formaat).
En ik heb ook nog 'Werken met Cubase voor Atari en Apple Machintosh' Dit zijn 3 boekjes geschreven door MH Vermeulen, J-L Gayet en J Wajer van uitgeverij SHIVA.

Als iemand daar interesse in heeft, want je bent niet cool zonder map en boekjes. i


Check ff PB

Vins.
 
Back
Top