eenvoudige softseq/groovebox,voor mensen met weinig tijd

Ramirez

Ouwe rot
Lid sinds
10 oktober 2004
Berichten
1.226
ik kan tegenwoordig maar hoogstens een paar uurtjes in de week vrijmaken om lekker met muziek bezig te zijn.Voor vele hier mischien herkenbaar.
M'n synthmuseum heb ik al de deur uit gedaan,en heb nog maar enkeld een sh-201 over om lekker te tweaken.
Ik heb lang een mc909 gehad omdat muziek maken hiermee razendsnel ging.(veel knopjes en schuifjes)
Nadeel was dat ie vaak tekort schoot zowel in lineair sequencen als intern vermogen.
lang heb ik naar een hardware groovebox/sequencer alternatief gezocht,maar tevergeefs.

ook heb ik een een flinke zoektoch gehouden in de software wereld.
Fl studio 9 gekocht(leek me aardig voor de hand liggend),maar vond het te omslachtig en niet fijn om mee te werken.
cubase,pro tools,live,allemaal mooi ,maar voor mij te groot,te veel dingen die ik nooit nodig heb.

Dus verder gezocht in de wat eenvoudigere software.
En daar kwam ik mixcraft tegen,wat me meteen goed beviel,het is een vrij eenvoudig prog wat onderhand alle vst's slikt en met vele formaten kan omgaan.handleiding kan in de kast blijven.
Dus gekocht in combi met beatcraft(drum programmer)tevens ook zeer eenvoudig,maar.........
Het heeft 2 hele grote nadelen.
-als je iets in beatcraft maakt dan kun je het alleen als wav importeren in mixcraft.dus iets aanpassen gaat behoorlijk omslachtig.
-mixcraft ondersteunt nauwelijks midi time code en ook vst's passen zich bijna niet aan aan het tempo.dus arp's en zo kun je eigenlijk wel vergeten of het gaat moeizaam.

Nou zijn er natuurlijk duizenden goedkopere softsequencers,maar ik zoek juist die ene die een goede mix is tussen een groovebox en lineare sequencer.vooral die groovebox in beatcraft beviel me zeer goed.het is in grote lijnen toch een zeer lichte fl studio versie.
(op de foto kun je zien wat ik bedoel).

programma's als xt energie heb ik al bekeken ,maar die drum tool was niet echt wat ik bedoel.

Mischien dat een van jullie nog een goed alternatief heeft voor de eenvoudigere dance gerichte softseqeuncer.
Er zijn talloze programma,s dus wellicht heb ik er veel overgeslagen.

Ik heb veel dance samples cd's en samples uit hardware bakken die ik heb gehad,het is de bedoeling dat ik die gewoon in een soft groovebox kan gooien en mee kan triggeren en vervormen met effecten,en vervolgens in een lineaire seqeuncer spoor kan zetten.iets aanpassen naderhand moet gewoon eenvoudig zijn.

Bij voorbaat dank
 

Attachments

  • Acoustica-Beatcraft_1.jpg
    Acoustica-Beatcraft_1.jpg
    102,2 KB · Bekeken: 130
  • Mixcraft4-main-460-80.jpg
    Mixcraft4-main-460-80.jpg
    43,7 KB · Bekeken: 102
Back
Top