bijna pratende ruige synths, hoe te maken?

LastResort

dat was al zo........
Lid sinds
9 juni 2002
Berichten
274
Locatie
Groningen
Heb hier in een fragment toegevoegd waarin keiharde bijna "pratende" synths in zitten, opzich lukt me zo'n geluid maken wel maar net dat ze bijna "praten" lukt me niet. Iemand tips? tis misschien heel subtiel, maar het geeft de sound net dat beetje extra waardoor het mega machtig word. in de sound bij 6 seconden word het misschien het duidelijkst weergegeven.
 

Attachments

  • 05-skrillex_bare_noize_and_foreign_beggars-scatta_(original_mix).mp3
    434,9 KB · Bekeken: 97
Pitch shifter , Distortion en talkbox :)


-------------------------------------------
Korg Oasys

Vanaf 7:25
 
filters gebruiken + distortion/bitcrusher/freqshifter
Ik denk dat je het effect wat je zoekt kan bereiken door twee filters achter elkaar te plaatsen.

Check:

formant filter vanaf 6:11

comb filter

wow vst in vowel mode vanaf 1:25

denk ik ? :D
 
Laatst gewijzigd:
Ruige synthsound?

gay-leather-cuir.jpg


Vraag het ze!
 
filters gebruiken + distortion/bitcrusher/freqshifter
Ik denk dat je het effect wat je zoekt kan bereiken door twee filters achter elkaar te plaatsen.

Check:

formant filter vanaf 6:11 YouTube - Propellerhead Record + Reason: How to Make Talk Box and Auto-Wah Effects

comb filter YouTube - How to say YEAH Reason 4 Dubstep bass tutorial

wow vst in vowel mode vanaf 1:25 YouTube - Sugar Bytes WOW Filter Demonstration

denk ik ? :D

Pitch shifter , Distortion en talkbox :)


Cool THNX! ik ga het onderzoeken! zal mijn resultaten en ondervindingen wel ff posten!
 
WAS EIGENLIJK WAT MAKKELIJKER DAN IK IN DE EERSTE INSTANTIE DACHT...HET IS GEWOON DE MASSIVE SYNTH VAN NI

 
hardware synh van yamaha:
de fs1r doet dat ook niet onaardig.
wel moeilijk te programeren
 
Na veel prutsen toch het gewenste resultaat gehaald!
 

Attachments

  • awesome o.mp3
    648,1 KB · Bekeken: 93
heb wel nog deze, gemaakt op een Nord Rack 2 met FM, unison Detune en filterwerk
 
De synthlijn bestaat uit 4 massive synths. en dan 2 droog zonder externe effecten, en 2 met een effect (geloof phaser en flanger)

Massive heeft een heel vet draaiknopje waarmee je door de wavevorm heen kan schuiven, en heeft veel custom waveforms) waarmee het pratende effect gemaakt kan worden

Gemaakt in de laatste logic studio op mac
 
als een synth min of meer moet praten (zonder het ruige): 2 filters: HPF & LPF... waarbij de curoff van de ene door een positief envelope signaal word gemoduleerd en de cutoff van de andere door dezelfde envelope maar dan negatief gaat... ff wat tweaken qua diepten totdat er een heuze AAAAAIIII of JJJAAAAA ontstaat...
 
het is toch vooral het filter van massive die het em doet, scream-filtertype met veel lfo's.

het lukt mij nooit met hardware,...als het het morphen van de waveform is dan zou het met elke wavetable bak moeten lukken...(en dat lukt mij dus niet), denk dat de meeste dubstep met de compjoeter gemaakt wordt.

@six, dan klinkt ie toch veel te funky, met een 70-ies daspunk feel.
 
als een synth min of meer moet praten (zonder het ruige): 2 filters: HPF & LPF... waarbij de curoff van de ene door een positief envelope signaal word gemoduleerd en de cutoff van de andere door dezelfde envelope maar dan negatief gaat... ff wat tweaken qua diepten totdat er een heuze AAAAAIIII of JJJAAAAA ontstaat...
das een mooie ! :okdan:
 
als een synth min of meer moet praten (zonder het ruige): 2 filters: HPF & LPF... waarbij de curoff van de ene door een positief envelope signaal word gemoduleerd en de cutoff van de andere door dezelfde envelope maar dan negatief gaat... ff wat tweaken qua diepten totdat er een heuze AAAAAIIII of JJJAAAAA ontstaat...

En als we dit een stapje verder nemen: stemmen = formanten. Formant filters gebruiken dus. Deze accentueren bepaalde gebieden, net als je stem. Als je de Formant filters goed instelt en dan (bv met een step sequencer) van de ene noot naar de andere gaat, hoor je afhankelijk van de noot een aaaa, oooo, euuuuuu of iiiiiiiii. En welke synth kan je daar beter voor gebruiken dan de...Formant. :)

Ik heb er een youtube filmpje van waarop de Formant heel het nummer aan elkaar praat. :) En toen had ik nog maar een klein systeempje. Volgens mij kan mijn huidige systeem de lyrics van Snow overnemen. *D;)

Ik kan nu geen youtube linkje geven, vanavond wel als ik eraan denk.

Formant filters kan je trouwens voor veel dingen gebruiken, alles waar je het timbre wil aanpassen. Dus bv een fluit meer als hobo of dwarsfluit laten klinken. Maar dan op seventies analoge wijze, geen Kronos hyperrealisme. :)
 
het is toch vooral het filter van massive die het em doet, scream-filtertype met veel lfo's.

het lukt mij nooit met hardware,...als het het morphen van de waveform is dan zou het met elke wavetable bak moeten lukken...(en dat lukt mij dus niet), denk dat de meeste dubstep met de compjoeter gemaakt wordt.

@six, dan klinkt ie toch veel te funky, met een 70-ies daspunk feel.

Hoe ik m heb gemaakt, is het toch echt met de moderntalking waveform en die verplaatsen,

zie ook hier, zit wel een filter bij, maar die doet het praat gedeelte niet
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top