[ProTools] Audio importeren; vaag probleem

Oxy-Yan

Action
Lid sinds
4 oktober 2001
Berichten
1.018
Locatie
Amsterdam
Ik heb een probleem met het importeren van audiotracks in Protools, of eigenlijk in ieder willekeurig programma (met wavelab/cooledit werkt het ook niet)

Ik heb een cd met daarop 24-bit audiobestanden gekregen die zijn geexpotreerd uit ProTools (mac). Nu wil ik deze bestanden openen op mijn (win) pc, maar hij herkent ze niet. Het enige wat ik hoor is een en al keiharde ruis..

Er staat helemaal geen extensie achter (bijvoorbeeld .aif of .wav). En dat is volgens mij het probleem dus.

Ik dacht slim te zijn, door ze te renamen door ".aif" achter de naam te zetten.:eureka: ..... Helaas trapte mijn pc er niet in... Het icoontje verschijnt keurig, maar verder hoor ik nogsteeds alleen maar ruis :stupid

Wie weet wat hier aan de hand is?

Ps. De bestanden zijn gewoon 32 MB groot, dus is genoeg voor een paar minuten muziek
 
Weet je in welk formaat de bestanden eigenlijk precies zijn geexporteerd? Het feit dat je ze niet in Wavelab etc kunt openen duidt erop dat je in ieder geval geen standaard PCM format (= wave) hebt gebruikt. Misschien dat je bij het exporteren vanuit Protools op de Mac iets voor kunt instellen?
Je zou misschien een programma als Awave kunnen gebruiken om te achterhalen wat het precieze formaat is, misschien kun je ze zelfs converteren.
http://www.fmjsoft.com/awframe.html
 
Degene die mij deze cd gegeven heeft zegt dat het .aif bestanden zijn. Ik zal het wel even met Awve proberen te achterhalen of dat klopt (en ze evt. te converteren). Mocht het niet lukken zal hij het gewoon opnieuw moeten doen, maar dan als gewone 16 bit wavs.

Bedankt in ieder geval.
 
Back
Top