Focusrite Saffire PRO 26 i/o -> FireWire Connection Lost

jeroentuitd

Stamgast
Lid sinds
2 september 2005
Berichten
181
Locatie
Brabant
Hoi,

Ik heb onlangs mijn de videokaart van mijn pc moeten vervangen. Dat is gelukt, alleen sindsdien heb ik een probleem met de (firewire) verbinding tussen PC en Saffire. Als ik het apparaat aanzet gaat even het ledje knipperen, vervolgens gaat het helemaal uit. In de Saffire Control software krijg ik de melding "FireWire Connection Lost".

Vreemd is ook dat zodra ik de firewire kabel in de pc eens eruit haal en er weer in stop. De interface wel wordt herkend in Saffire Control, maar nog steeds geen geluid produceert. Na een tijdje (varieert tussen de +/- 30 sec, en enkele minuten) geeft hij weer de bekende melding en lijkt de verbinding echt verbroken te zijn.

- Ik heb de Interface met dezelfde kabel op een andere computer aangesloten (mac) en daar heb ik helemaal geen problemen. Dus ik mag er vanuit gaan dat het aan mijn pc ligt.
- Ik heb beide firewire poorten van de interface geprobeerd. (op pc heb ik er maar 1)
- Ik heb de laatste driver van Focusrite's website gedownload en geïnstalleerd, geen verandering...

Het heeft altijd gewerkt tot ik mijn videokaart heb vervangen, deze was defect.

Ik zou heel graag willen weten waar het aan kan liggen en wat mijn opties zijn...

Gr Jeroen
 
Om die reden heb ik een aantal jaren de focusrite eruit gegooid. Ik zit dan op mac en bij mij bleef die maar switchen tussen de firewire en het ent stroom gebeuren. Ik moest mijn saffire 6 keer opnieuw aanzetten voor dat ik hem eindelijk aan de gang kreeg. Heb hem dan ook snel weer de deur uit gedaan! Jammer want hij klonkt wel super!
 
Hoi Jeroen,

Die firewire verbinding is die op het moederboord van je p.c?
Je kan namelijk het beste een aparte pci of pcie firewirekaart gebruiken voor je geleuidskaart.
Ik heb een focusrite saffire dus op een belkin pci kaart en werkt prima.
 
Back
Top