Belangrijke petitie: lees goed door!

PabloDeMode

Spank!
Lid sinds
26 april 2010
Berichten
3.740
Locatie
Buenos Aires
Hallo mensen,

Eigenlijk ben ik op zoek naar mensen die -zoals velen hier doen- willen met mij een synthpop duo/trio/kwartet vormen. Ik hou heel erg van electronisch pop muziek en ben zelfs sinds enige tijd geleden aan de slag gegaan met het componeren van nummers en het is een leuke ervaring. Toch ben ik achtergekomen dat mijn passie en muzikale expressie bij mij zang ligt. Als performer voel ik me in mijn plek. Werken met software en hardware is interessant maar dan kost mij heel veel tijd om alles zelfs te onderzoeken en mis "interactie", namelijk reeële interesse om verder te gaan. Af en toe is het goed om stil te staan en "evalueren" en in hoeverre ben ik goed en in hoeverre moet ik nog beter doen/leren.

In feite is dit de reden dat ik hier op het forum kom. Ik vind het hier een interessante plek om wat info te krijgen, tips en trucs en dergelijke. Als lezer heb ik het naar mijn zin, maar dat is niet alles.

Commentaren, reacties, nadere tips zijn van harte welkom, en als er mensen zijn die interesse op bovenstaande hebben kunnen mij een PB sturen.

Groeten,

Pablo
 
Misschien eerst aan je zang gaan werken?

Tips zijn er van harte welkom! Mijn zanglerares (volg inmiddels al 2 en half jaar privé cursus) geeft mij deze ook maar misschien kunnen deze verschillend zijn van wat ik hier krijg. Daarom ben ik ook dringend op zoek naar mensen die met mij willen werken en samen doorleren.

(Klein toevoeging: ik werk aan mijn zang, maar als het geen leuke resultaten oplevert is het natuurlijk zonde van de tijd dat ik ermee bezig ben, daarom vraag ik om tips... Ook reflecteren op iemand anders werk is leerzaam! Het is best lastig maar eerlijk gezegd sta ik open voor opmerkingen/kritiek, etc.)
 
Laatst gewijzigd:
heb pablo, heb je nog wat kunnen doen met die track die ik je had gestuurd?
ben n.l nog steeds benieuwd naar het geheel straks.
groet,
ammer
 
Helaas heb ik geen vervoer maar wel in bezit van een oude analoge drumsynth, pearl DRX-1. Maar over je zang gesproken, je zou een vocoder kunnen proberen. Is dat geen oplossing? Ikzelf woon in Utrecht.
 
Helaas heb ik geen vervoer maar wel in bezit van een oude analoge drumsynth, pearl DRX-1. Maar over je zang gesproken, je zou een vocoder kunnen proberen. Is dat geen oplossing? Ikzelf woon in Utrecht.

Ik kan als je wilt naar Utrecht reizen (trein)... Alleen moet ik kijken wanneer mij het beste uitkomt. Is het en idee om begin augustus?

Over de zang, het gaat beter nu, heb een andere techniek geoefend en speel meer met de stem als instrument (m.a.w., door rustiger in-en-uitademen en minder geforceerd, expressiever, minder "autoritair" als je maar begrijpt wat ik bedoeld).

Met vocoders heb ik het niet zo veel aan... wel voor kleine details, maar ik wil het liefst dat mijn eigen stem hoe dan ook naar voren komt.

En bedankt voor de reaktie! :okdan:
 
Pablo, waar woon jij dan ?

In Groningen.

Ik weet dat je van dezelfde muziek houdt als mij :P. Helemaal jaren 80's sound-and-feel.

Maar serieus, wat er op myspace staat gaat flink veranderen. Ben een leerling en houd van performance: daar ga ik helemaal voor!!!
 
zoek je echt mensen om mee op te treden? Of wordt het een studio project?

Beide. Uiteraard eerst een studio project, zo kan ik mezelf verder ontwikkelen, maar optredens spreken me zeer aan!!!
 
las even terug dat je ook een myspace hebt, als ik thuis ben ga ik even luisteren
 
Succes met je project. Benieuwd of het van de grond komt. Ik denk dat je wel aangewezen bent op mensen buiten Groningen, want synthpop leeft daar niet zo zeer.

Klopt. Ik weet hoe moeilijk het is zo'n project in te zetten vanuit het noorden... Ik heb geen probleem om te reizen als het dan maar een leuke mogelijkheid is...

Momenteel ben ik aan het werken van een nieuw nummer (en recreëren wat ik al gedaan heb met nieuwe arrangementen-songteksten en dergelijke, wil graag een complete cd in mijn handen hebben i.p.v. archieven her en der op mijn computer), electro-pop sound-and-feel, als ik klaar ben post ik deze.

Bedankt voor alle reacties! :okdan:
 
Ik heb de jouwe gezien. Heb jij een studio? De nummers die daar staan klinken erg leuk!

Dank je voor het compliment 8)
"studio" heb thuis de mogelijkheid tot opname / afluisteren en componeren en daarvoor speciaal ingerichte ruimte van het huis.
 
Studio::{
Het enige wat ik mis is een opname apparaat. In mijn huiskamer staan de modules, de midi recorder van Alesis en de synths en in mijn muziekkamer het slagwerk en nog een eenvoudige midi-keyboard. Ik mis nog een versterker. Ik heb vroeger wel simpele dingen opgenomen: DE ATARIhihi:D
 
Back
Top