Simpele sequencing oplossing gezocht voor mac

Rvooh

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
9 december 2002
Berichten
7.312
Locatie
la côte belge
Ik ben wat uitgekeken op hardware sequencing en zoek een methode om efficienter en vooral sneller te kunnen werken (grafisch editing, drag&drop, copy paste enz enz).
Ik ben vrij nieuw in de software sequencing wereld.
setup: G4 733mhz, 385MB ram. - midiman midisport 2x2

wat ik wil kunnen:
- grafisch (op een soort [step-]'grid') de percussie geluiden vanuit de sampler (esi4000) sequencen .
- klok uitsturen naar slave apparatuur
- 2 synthesizers besturen (sequencing mbv piano rolls of iets in die aard)
- control changes ed sturen naar effect

Is er goedkope software die hiertoe in staat is of heb ik direct cubase nodig?
Volgens mij heb ik niet direct software nodig die barst van de functies.

Ik draai macosx, maar hiervoor is er naar mijn weten nog geen goed alternatief.
Ik heb ook nog OS9 staan, dus er moet wel een oplossing zijn(?)

Alvast bedankt voor reacties
 
Volgens mij heb ik niet direct software nodig die barst van de functies.
Dacht ik ook, heb talloze progjes geprobeerd, ben op Sonar uitgekomen, goedkoper dan Cubase en Logic en prima voor midi!
 
Origineel geplaatst door Bert ten Hove
Dacht ik ook, heb talloze progjes geprobeerd, ben op Sonar uitgekomen, goedkoper dan Cubase en Logic en prima voor midi!

Maar niet voor mac toch?

Wel voor mac: Metro, misschien is dat wat voor je? http://www.sagantech.biz/metro/products.htm
Kijk anders ook es op www.macmusic.org klik op het kopje softwares, en dan kun je kiezen uit sequencers, misschien dat je vindt wat je zoekt, succes!
 
En ik zou het bijna vergeten, www.opcode.com , hier kun je vision downen, semi-legaal (only for current owners). Maar ja, ze zijn er dus mee gestopt. Ze raden 8.6 of lager aan, maar je zou het es kunnen proberen onder 9. Sommige mensen zweren nog bij dit pakket.
 
De 'lite'- versies van de grote sequencers lijken mij een voor de hand liggende keuze. Ik heb jaren met cubasis gewerkt en later voor 'n prikkie ge-upgrade naar VST 5.1. Voor OSX zou je dan uitkomen op Cubase SL. Ik neem aan dat Logic ook 'n lichte versie voor OSX heeft. Bij mijn Delta 66 kreeg ik 'logic-delta', wie weet kun je via via aan zoiets komen.
 
bedankt ik zal es kijken..

heb in het verleden slechte ervaring met mijn zoektoch naar de geschikte seqeuncer
 
dit lijkt me wel iets:
http://www.macmusic.org/softs/soft.php/lang/EN/id/653/

Numerology 1.0.2

Numerology is a revolutionary new MIDI sequencer, it is a modular sequencing environment designed for performing musicians. It works by giving the user an organized workspace within which they can quickly create and connect together a variety of highly functional sequencing and MIDI event generating modules. As a fully modular environment, the user can construct sequencing instruments that fit their own unique and twisted requirements. The sequencers follow a model similar to that used by analog sequencers: the user creates sequences of control values that can be routed to other modules to control generation of notes or MIDI CC and Pitch Bend messages.

iemand ervaringen?
 
Back
Top