Cubase voor alleen MIDI?

Nightstorm

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2002
Berichten
1.814
Locatie
Alkmaar
Yo,

Op dit moment heb ik Cubase Audio VST 3.5 in "bruikleen", maar ik wil toch graag zelf een legale versie hebben. Aangezien ik tot nu toe alleen de MIDI-functies gebruik en eigenlijk nog niks van al die VST's en audio-ellende etc. wil weten (misschien in de toekomst wel, maar nu nog lang niet) vind ik 't eigenlijk zonde om m'n geld uit te geven aan een ultrahippe Cubase SX met extra vette ditjes en datjes, want naar mijn weten is het hele MIDI-gebeuren van Cubase al sinds de Atari eigenlijk niet of nauwelijks veranderd (weet niet helemaal 100% zeker of dit zo is).

Ik zat dus te denken: zijn er nog Cubase-versies te krijgen waarbij je niet betaalt voor alle ultrastoere audio-dingen? of dat Cubasis misschien qua MIDI net zoveel kan als z'n grotere broers? Of misschien hele oude Cubase-versies (Audio XT ofzo? als die 't nog doet op een pentium 533, want dat kan ook nog wel 's mislopen geloof ik)

M. vr. gr.

Nightstorm
 
Origineel geplaatst door bambamstudio
Voor alleen MIDI volstaat Cubasis perfect!
Stom van me, ik had natuurlijk makkelijk ff een demo kunnen downloaden :stupid

maar goed, toch maar gedaan en 't lijkt erop dat Cubasis toch wel een hoop mist, zo kun je in 't editschermpje niet eens voor "unknown control" kiezen? en de setup grooves zitten er ook niet in enzo....Weet niet of dit nou alleen bij de demo zo is, maar anders dan maar toch gewoon Cubase.
 
Origineel geplaatst door bambamstudio
Tiislijk is het anders, kost ook een heeeeeeeeeel stuk minder.
Cubase Sl is nu in de aanbieding bij Feedback, ook een leuk pakket.
Tiislijk? Ik neem aan dat je tuurlijk bedoelt? :)

Maar goed, ik denk dat de kosten van Cubase toch vooral in het audio-gedeelte zitten?
Denk dat ik maar ff rond moet kijken of ik de Cubase die ik nu gebruik ergens tweedehands op kan pikken ofzo.
 
Origineel geplaatst door Gran&Tilly
ik heb cubasis hier liggen, de officiele, flesje apfelkorn?

Ik woon in dordrecht
mjah cubasis is dus net ff te beknopt voor mij om te gebruiken, vooral dus qua quantize en controller-mogelijkheden :(
 
Is Sonar een goed en niet te duur alternatief misschien?

Houd er wel rekening mee dat je altijd meer wilt. Ooit zul je toch Cubase SX willen waarschijnlijk...
 
Origineel geplaatst door Svart Rose
Is Sonar een goed en niet te duur alternatief misschien?

Houd er wel rekening mee dat je altijd meer wilt. Ooit zul je toch Cubase SX willen waarschijnlijk...
tegen de tijd dat ik cubase sx wil is er allang weer een veel betere versie :)

nee ik zal me uiteindelijk ook meer in software gaan verdiepen, vooral met 't mooi afwerken van een track maar voorlopig doe ik 't nog ff lekker met alleen hardware, alleen voel ik me zelf er niet zo lekker bij om illegaal spul te gebruiken en aangezien ik ook nog een machinedrum op m'n verlanglijst heb staan lijkt een goedkope manier om aan een legale cubase te kopen wel een mooie optie :)
 
Ik kreeg XG works van Yamaha bij de DX200 dit weekeinde.

Dit Programma is zeer gebruiksvriendelijk, ik weet niet of het ergens los te koop is.
Hier vind je wat meer info.
Het is niet puur op XG/GM gebasseerd, je kaan ook makkelijk je eigen opstelling er in vrotten.
 
Ik had hetzelfde probleem, alleen midi. Heb Sonar 2.1 gekocht. Best heel tevreden over, doe zelfs al regelmatig audio dingen ermee.:eureka:

Maar om bij de midi te blijven, zo'n programma kost een paar centen (al valt Sonar best mee), maar je krijgt mogelijkheden die je niet voor mogelijk hebt gehouden!
 
Back
Top