Wat vinden we eigenlijk van Nova??? (Rob papen)

Ik vind Nova wel een goed actualiteitenprogramma, het is idd jammer dat Rob Papen nog niet uitgenodigd is geweest.
 
Ik denk dat Unic deze NOVA bedoeld

24460.jpg
 
Altijd toch wel heel leuk gevonden. Lekkere feelgood muziek zonder al te veel pretenties :)

Ik vondt vooral die gedelayde staccato sequencjes die vaak in hun nummers zaten erg fijn. En de hoofdzakelijk vrolijke melodietjes. Rob (Papen), Rob (Essers), en Peter (Kommers) hadden destijds al zeer begeerlijke synths in hun setup maar wat ik nooit heb begrepen is dat het eerste album (de naam ontschiet me, waarschijnlijk door een iets te grote hoeveelheid Brand bier) is gemaakt op hoofdzakelijk Korg synths en het 2e album (Quo Vadis) op Roland synths dus mocht je dit lezen Rob (Papen:D ) dan vraag ik je bij deze; waren jullie destijds dusdanig welgesteld dat jullie gewoon een hele nieuwe set synths konden aanschaffen voor een nieuwe LP of werden deze synths ter beschikking gesteld als endorsement van de fabrikant?
 
Origineel geplaatst door The Q
Ik vind Nova wel een goed actualiteitenprogramma, het is idd jammer dat Rob Papen nog niet uitgenodigd is geweest.

Als het niet als grap bedoeld was: LOL

Als het wel als grap bedoeld was: 3 x LOL
 
Origineel geplaatst door Marcel D
Altijd toch wel heel leuk gevonden. Lekkere feelgood muziek zonder al te veel pretenties :)

Ik vondt vooral die gedelayde staccato sequencjes die vaak in hun nummers zaten erg fijn. En de hoofdzakelijk vrolijke melodietjes. Rob (Papen), Rob (Essers), en Peter (Kommers) hadden destijds al zeer begeerlijke synths in hun setup maar wat ik nooit heb begrepen is dat het eerste album (de naam ontschiet me, waarschijnlijk door een iets te grote hoeveelheid Brand bier) is gemaakt op hoofdzakelijk Korg synths en het 2e album (Quo Vadis) op Roland synths dus mocht je dit lezen Rob (Papen:D ) dan vraag ik je bij deze; waren jullie destijds dusdanig welgesteld dat jullie gewoon een hele nieuwe set synths konden aanschaffen voor een nieuwe LP of werden deze synths ter beschikking gesteld als endorsement van de fabrikant?

Haha, vind ik ook wel. Allemaal vrolijke liedjes, het enige nummer dat ik van hun ken, dat nogal melodramatisch was, is La Luna. (met o.a. een Korg Vocoder in de hoofdrol)

Ja, het leek wel een commercial van Korg, op de hoes stond eigenlijk alleen maar Korg, Korg en nog eens Korg bij de gebruikte instrumenten (sommige zelfs meerdere malen). :D

Wist ik toen veel dat er ook nog een 'andere' groep bestond, PeRu.

Ook leuk, heel veel mensen kennen bijna nooit de song Aurora, maar als er een keyboard in de buurt staat... bijna altijd wel iemand die de melodielijn ervan zal spelen. Hetzelfde geldt ook meestal voor de grootste hits van bv Vangelis en Jarre...m.a.w. grote klasse ... en van Nederlands bodem :okdan:
 
Dat geluid toen! Eén van de eerste echte synthesizer popmuziek. Man dat was een gewaarwording. Ik ken eigenlijk alleen maar dat eerste hitje, nou hitje, twas een grote hit geloof ik (pffff, geheugen!). ´Aurora´ toch? Samen met JM Jarre en nog wat andere helden was dat de tijd waarin ik voor altijd gegrepen werd door de electronische muziek.

Eric
 
Origineel geplaatst door Unic
ik heb alleen de cd NOVA best off.
cd's van peru heb ik nog niet, en ze zijn via kazzaa en imesh maar moeilijk te vinden (ghehgheghe).

Ik heb ooit dat cassettebandje gekocht in Hulst tijdens de vakantie met het geld dat ik nodig had om met de bus terug thuis te geraken. Dan maar gelift, had het er voor over. Jaren later, toen ik in Duitsland werkte, zag ik in de Natex de cd liggen, onmiddellijk gekocht.

BTW : Kijk eens op www.groove.nl, daar kan je de cd van Nova alsook van Peru bestellen :)
 
Origineel geplaatst door Auxillary
Samen met JM Jarre en nog wat andere helden was dat de tijd waarin ik voor altijd gegrepen werd door de electronische muziek.

He, ik ook...'t is dus eigenlijk de schuld van Rob en z'n vrienden :D
 
Origineel geplaatst door BCA303
Als het niet als grap bedoeld was: LOL

Als het wel als grap bedoeld was: 3 x LOL

Wat denk je nou zelf? :D

Wat valt er eigenlijk te vinden van de man die Nederlandsch Synth Pioneer is?
:halleluja
 
Jaaaaaaaa!! Lagge!
'k Heb zelfs nog een LP (!!) van hun:
'Terranova'
kant A: 1) Aurora, 2) Arrive, 3) Xenos, 4) Horizon, 5) Terra
kant B: 1) Sol, 2) Clear Up, 3) Ariane (the traveller), 4) La Luna, 5) Exit

Gebruikt spul:
KORG M500, Sigma, MS20 (4x), MS10, SQ10 (2x), K55 (customized), Monopoly, Polysix, Delta, Vocoder
en Soundmaster (Dig. Rhythmcomposer)
Recorded @ Wisseloord Studios

Aldus m'n LP~hoes.. :D
 
Origineel geplaatst door BananaWorld
Als we dan toch even offtopic over nova gaan doen...... Nova van Dijk. (hihihihi)
Oordeel zelf!!!! 8) 8) 8)
hmm lekker! maar toch wel handig om wat uitleg , of een informatieve link, te geven want Nova zegt me behalve dat actualiteiten programma helemaal niets. maar die foto is mooi meegenomen!:luv:
 
Origineel geplaatst door Marcel D
Altijd toch wel heel leuk gevonden. Lekkere feelgood muziek zonder al te veel pretenties :)

Ik vondt vooral die gedelayde staccato sequencjes die vaak in hun nummers zaten erg fijn. En de hoofdzakelijk vrolijke melodietjes. Rob (Papen), Rob (Essers), en Peter (Kommers) hadden destijds al zeer begeerlijke synths in hun setup maar wat ik nooit heb begrepen is dat het eerste album (de naam ontschiet me, waarschijnlijk door een iets te grote hoeveelheid Brand bier) is gemaakt op hoofdzakelijk Korg synths en het 2e album (Quo Vadis) op Roland synths dus mocht je dit lezen Rob (Papen:D ) dan vraag ik je bij deze; waren jullie destijds dusdanig welgesteld dat jullie gewoon een hele nieuwe set synths konden aanschaffen voor een nieuwe LP of werden deze synths ter beschikking gesteld als endorsement van de fabrikant?


Nova was Ruud van Es, Peter Kommers en Rob Papen.

Aurora setup:

Korg Sigma (Lead en Bass)
Korg MS-10 en SQ-10 (sequences)
Korg MS-20 (Lead waaronder de Panfluit achtige sound) , effect sounds en overige sounds
Daimond Strings (de iele strings aan het begin)
Roland CR-78 voor de drums (o.a. snare door Room1 van Wisseloord opgenomen)

De eerste LP is voornamelijk met korg spullen opgenomen. Waaronder een gemodificeerde KR-77 drumcomputer en een Formant Synthesizer.

De tweede LP hadden we inderdaad wat meer Roland spullen w.o. de Jupiter-8
We konden inderdaad verschillende spullen uitproberen bij Roland maar hebben alles zelf gekocht.

Cheers,
Rob
 
Nova

Nova

Zou het fijn vinden als jullie (Rob Papen, Ruud van Es en Peter Kommers) weer eens bij elkaar doken in de studio om of een nieuwe Nova of een nieuw Peru te maken (liefst dan in de stijl van Constellations, Continents en Points Of The Compass). Denkelijk zijn er meerdere mensen die ook zo denken.:D
 
En ik maar denken dat het om de Novation Nova ging. (echt waar!)


Maar toen al met die lekkere synths spelen, goeiendag zeg!
 
Re: Nova

Re: Nova

Origineel geplaatst door phochos
Zou het fijn vinden als jullie (Rob Papen, Ruud van Es en Peter Kommers) weer eens bij elkaar doken in de studio om of een nieuwe Nova of een nieuw Peru te maken (liefst dan in de stijl van Constellations, Continents en Points Of The Compass). Denkelijk zijn er meerdere mensen die ook zo denken.:D

Yep, als dat zou kunnen *D
 
Back
Top