Griff op PocketPC

ironfreq

You're the man now, dog!
Lid sinds
9 februari 2003
Berichten
365
Locatie
Utrecht
Hallow iedereen,

Ik heb van de week een PocketPC van Hp/Compaq gekocht (voor de kenners, uit mijn hoofd is het een iPaq H3950). Ik kon het uiteraard niet laten om de demo-versie van Griff er gelijk op te zetten. Voor diegene die het niet weten: Griff is een eenvoudige sequencer met ingebouwde sampler/softsynth voor PocketPC's. Via de Planet Griff website kun je nog meer eenvoudige virtuele instrumenten/effecten kopen.

Het duurde eventjes voordat ik doorhad hoe het werkte (was eerst te eigenwijs om gelijk helpbestand te openen :D , maar toen ik dat eenmaal gedaan had, had ik werkwijze al snel door 8) ). Het lijkt me een leuk programmaatje om mobiel wat muziek mee te maken, vooral omdat je je eigen sampletjes via USB op de PocketPC zou moeten kunnen plaatsen. Heb helaas nog te weinig tijd gehad om daar mee te experimenteren (lang leve het schrijven van afstudeerverslagen :r )

Enige wat ik op 1e gezicht lijk te missen is een echte drum-editor, waar je gewoon direct met pen noten kan invoeren en verwijderen in een grid ipv met sleep-acties. Dat lijkt me zeker voor drums wat comfortabeler, maar goed, eigenlijk mag ik dit soort dingen nog niet zeggen omdat ik nog maar kort mee heb kunnen spelen.

Zijn er hier toevallig mensen die Griff gebruiken?

Groetjes,
Vincent aka Ironfreq

Website van Griff: http://www.planetgriff.com
 
Ik merk dat interesse laag is :L, maar zal als ik eens tijd heb :confused: een uitgebreid stuk over Griff schrijven op m'n website. Voor mobiel :walker: gebruik vind ik het echt een perfect proggie. Als mensen dus nog een sequencer zoeken voor in de trein ofzo, dan is de PocketPC/Griff wat mij betreft een vette aanrader. Extra geheugenkaart is overigens wel handig voor samples. Het programma lijkt erg stabiel te zijn en de eenvoudige FM-synth die je krijgt als je registreert is best wel grappig. De pluck-string synth (of hoe dat ding ook heet) die je ook krijgt vond ik echter weinig aan.

Ik heb hem inmiddels dus geregistreerd voor 40 Engelse pond :kroon: en volgens mij is dat z'n geld wel waard. Tis best wel een dure hobby, zo'n PocketPC .

Ok, weer over naar de orde van de dag...
 
Back
Top