core i7 processor 4 gb ram... geen prestaties ...Help !

cgholland

Stamgast
Lid sinds
11 juni 2005
Berichten
116
Locatie
Amsterdam
hallo forum

recentelijk ben ik overgeschakeld van een pentium D bijna vier jaar oud met windows XP naar een Dell core I7 met windows7.

Ik draai de machine op 32 bit met 4 gb geheugen met cubase5. Ik gebruik een tc konnekt6 audio interface

ik was in de veronderstelling dat met deze veel krachtiger pc cubase ongelimiteerd veel plugins zou kunnen draaien. in iedergeval veel meer dan met mijn 4 jaar oude pc.



NU valt dat vies tegen. In cubase onstaat heel snel asio overload. het rode lampje gaat aan en de audio hapert. het gekke is dat asioload op 100% zit terwijl de processor volgens de computer zelf maar 15-20% procent van de processor kracht benut. het lijkt wel of alle cubase load op een enkele processorkern draait.

Toch staat in cubase de multi core aan. Ik heb geen idee hoe ik deze shit moet fixen om de plugin power te krijgen waar ik eigenlijk op had gerekend.

de asio buffer is 768 samples.

wie weet hier raad mee ?

groet

cg
 
Heb je meerdere cores ondersteuning aanstaan? Dat kan je instellen in cubase he.

Heb je nieuwste TC drivers ook? Die zijn ook flink verbeterd. Moest me interface opnieuw installeren. En voor het eerst werkte het gelijk. Geen dropouts etc. :-)

Ik was trouwens met zo'n pc wel naar 64 bit gegaan. Nu gebruik je nog maar 3 gb van je ram.

Had er dan gewoon 16 gb in geknalt. Dan word het leuk werken.
 
Ik zou op cubase.net gaan zoeken, want dit probleem komt vaker voor. Sommigen schijnen baat te hebben bij de affinity workaround.
 
NU valt dat vies tegen. In cubase onstaat heel snel asio overload. het rode lampje gaat aan en de audio hapert. het gekke is dat asioload op 100% zit terwijl de processor volgens de computer zelf maar 15-20% procent van de processor kracht benut. het lijkt wel of alle cubase load op een enkele processorkern draait.

ik had hetzelfde op een i7 systeem. Het is simpel op te lossen in de bios.

zoek de Intel (R) Speedstep (TM) Tech setting in de bios op en disable deze.

probeer het daarna maar opnieuw, dan zul je zien dat het opgelost is. Er is een verklaring voor, maar die is dermate technisch dat ik dat niet op dit forum ga bespreken.

dus gewoon die speedstep disablen, dan is je probleem waarschijnlijk over. (hangt ook van het moederbord af namelijk).
 
Forum, dank voor alle tips, geweldig.

Ik heb zoals quifster aangeeft de speedstep gedisabled en alle shit is opgelost en hij werkt zoals ik had verwacht. Supervet en veel power zonder een krimpje te geven. in cubase komte amper tegen de 30% aan. en loopt als een zonnetje met 384 samples.

thanks a lot !!!

regards

cg
 
Back
Top