TC NEAR naar versie 2.4 (nu ook Win 7 - 64bit)

Flying Panther

Vliegend lid
Lid sinds
26 oktober 2002
Berichten
2.331
Locatie
Delft
Vandaag in de mail van TC Electronics:

TC Electronics schreef:
New Audio Interface Software Version 2.4

We have now released version 2.4 of the software package for our audio interfaces. With this free download, you will get support for 64-bit Windows-based operating systems as well as enhanced stability if you are using a Mac running OS X Snow Leopard. Further, with the new drivers for PC, Windows users will experience a performance increase over past versions - especially if you are using Windows 7.
With this release all of our natively running plug-ins - M40 Reverb, ResFilter and Assimilator - will work with any of our audio interfaces.
Just download, install and enjoy. Then, go make some music!


Link


Ik ben benieuwd! Had op mijn laptop nogal wat problemen met de laatste TC-NEAR (die herkende de Konnekt 24D gewoon niet) en werkte daarom nog met een oudere versie van de driver. Vanavond de nieuwe driver maar eens proberen dus!


En natuurlijk windows 7 64-bit support, voor velen ook niet onbelangrijk.
 
Bij mij werkt hij top, veel minder last van audio dropouts dan voorheen! Het lijkt erop dat ik mijn Konnekt 24 eindelijk kan gebruiken zoals het hoort. En hij klinkt gewoonweg fantastisch!
 
Funka,

Deze heb ik al zolang hoor :-)

Je kunt bij tc beta tester worden door ff mail te sturen. Dan had je al eerder hier gebruik van kunnen maken :-)

De niewuste updates zegt niet altijd dat het beter is. Ik draai echt met hele oude versie en firmware. Die werkt bij mij top :)
 
Thx Alcje, goeie tip!

Toch wel kut hoor, dat die (toch best dure) TC firewire-handel bij veel mensen niet probleemloos draait. Of is dit meer een firewire probleem in het algemeen?
 
Ik heb 2.4.1 nu 2 dagen draaien en ik ben echt heel erg tevreden over deze driver. De Konnekt 24D wordt in 1x herkend en firmware wordt zonder problemen geupdate.
Zoals funkaholic al aangaf veel minder drop-outs dan voorheen, ik kan werken op een lagere latency én Fabrik C en R kan ik eindelijk in plugin mode draaien tegelijkertijd met Battery!

Eerder crashde Cubase als ik een een van de Fabrik's in plugin mode in een project samen met Battery had zitten en dat lijkt nu dus ook opgelost.

Top! :)
 
Thx Alcje, goeie tip!

Toch wel kut hoor, dat die (toch best dure) TC firewire-handel bij veel mensen niet probleemloos draait. Of is dit meer een firewire probleem in het algemeen?

Ik wil hier toch wel even op ingaan :-).

Ik vind het vaak beroerd dat TC word afgezeken op foras enzo. Maar vaak liggen de problemen bij de gebruikers. Die geen TI chipset hebben en maar snel de fabrikant de schuld geven. Ik heb 3 verschillende tc''s en ook vanaf het eerste uur. En als je netjes op het forum van TC vragen stelt etc, krijg je zeer behoorlijk antwoord. En zijn ze wel van willens om je te helpen :-).

Maargoed als mensen gelijk komenv an yeah FUCK TC i wish i never bought it blabala. ja denk je dat ze dan mensen helpen? ;-)

Ik vind dat je bij tc echt waar voor je geld krijgt.

Zelfde ad/da conversie als bij de RME fireface. Die kost 3 keer zo duur? ;-)

Dus tja :-)
 
Ik wil hier toch wel even op ingaan :-).

Ik vind het vaak beroerd dat TC word afgezeken op foras enzo. Maar vaak liggen de problemen bij de gebruikers. Die geen TI chipset hebben en maar snel de fabrikant de schuld geven. Ik heb 3 verschillende tc''s en ook vanaf het eerste uur. En als je netjes op het forum van TC vragen stelt etc, krijg je zeer behoorlijk antwoord. En zijn ze wel van willens om je te helpen :-).

Maargoed als mensen gelijk komenv an yeah FUCK TC i wish i never bought it blabala. ja denk je dat ze dan mensen helpen? ;-)

Ik vind dat je bij tc echt waar voor je geld krijgt.

Zelfde ad/da conversie als bij de RME fireface. Die kost 3 keer zo duur? ;-)

Dus tja :-)
Niet dat ik TC wil afzeiken, want ik ben altijd erg tevreden met mijn Konnekt geweest, maar omdat het bij jou goed gaat betekent het natuurlijk niet dat het altijd aan de gebruiker ligt.

Zo heb ik een laptop met TI Firewire chipset en werkt het sinds deze driver release pas echt zo stabiel als zou moeten. Daarvoor was het steeds maar kijken of de nieuwe driver m zou pakken en anders weer downgraden naar de laatst werkende versie met andere onvolkomenheden.

Op het forum van TC werd ik ook niet echt wijzer, zeker niet wat betreft het probleem dat ik had met Fabrik in plugin mode en Battery ism Cubase. Ook de support van zowel TC als NI wezen naar Steinberg, en Steinberg wees vrolijk terug.

Verder heb ik er gezien de manier waarop de TC helpdesk met mijn andere driver-issues omging wel vertrouwen in gehad dat de problemen ooit opgelost zouden worden. Echter dat het probleem aan mijn hardware ligt, of aan mijn manier van vragen stellen op het TC forum lijkt me onzin.

En dat je waar voor je geld krijgt ben ik helemaal met je eens, dat was voor mij ook de doorslag om voor deze interface te gaan. En met deze drivers wordt het alleen maar beter ;)
 
Bij mij werkte het ook niet hoor in het begin. Maar het was ook een kwestie dan verder kijken dan je neus lang is. De nieuwste drivers draaiden bij mij elke keer ruk. Ik had dropouts in me opnamen etc :-)

Feit is ook dat het niet alleen bij tc zo is. IN het begin was het gewoon zo dat veel fabrikanten producten (met name interfaces) lanceerden, waarvan de boel nieteens werkten.

Focusrite Saffire is daar een erg goed voorbeeld van :-).

De problemen lagen bij Tc vooral bij de overstap naar vista/win7.

Xp heeft het vanaf het begin ook altijd lekker gedraaid :-)
 
Ik denk toch dat een groot gedeelte van het Konnekt probleem van veel gebruikers wel degelijk in de drivers zat. Want zie nu met de nieuwe drivers: het draait ineens bij de meesten zoals het altijd al had moeten draaien!

En natuurlijk is de kwaliteit van deze interfaces gewoon erg goed. En is de prijs/kwaliteit verhouding uitmuntend, zeker nu. Ik heb echter nog 460 euries betaald voor mijn Konnekt 24D, en vind dat je voor dat bedrag toch wel mag rekenen op een goede performance. Ben blij dat het nu in ieder geval netjes draait!
 
Nou wat het vaak was. Je kreeg het uiteindelijk wel aan de gang. Maargoed je moest wel flinke capriolen uithalen om het werkend te krijgen op bijv vista :-).

Dat was toen de drivers nog niet officieel uit waren. :)

Voor een leek was dit dus eigenlijk al niet te doen idd :-).

Ben iig blij dat het nu wel beter werrkt. heb voor de grap maar is de nieuwste drivers gepakt, en ik had iig tijdens het afspelen van geluid geen dropouts etc. Dat had ej vroeger dus wel :-).

Dus denk dat de nieuwe drivers idd stabiel zijn en de nieuwe firmware :)
 
Back
Top