Midi import in Cubase probleem

ptaurus

Ouwe rot
Lid sinds
28 oktober 2004
Berichten
1.433
Iets wat ik niet eerder geprobeerd had was het volgende.
Om een basslijntje uit een midifile te gebruiken bedacht ik me om deze file te importeren in Cubase en vervolgens de OUT van het desbetreffende midikanaal te sturen naar een VST (Nexus in dit geval)

Het vreemde gebeurd. Zolang de OUT op MICROSOFT GS WAVETABLE SYNTH staat heb ik geluid. Zodra ik de OUT van het desbetreffende MIDI kanaal op een willekeurig andere VST zet is het geluid ook meteen weg.

Dit is in mijn ogen niet anders als wat ik normaal doe, alleen speel ik dan zelf de midiinformatie in.

Overigens is er op geen enkele manier meer geluid uit het VST instrument te krijgen. (natuurlijk staat de IN van dat MIDI kanaal op mijn REMOTE).

Ik weet niet of dit een beetje duidelijk is allemaal, maar de vraag is eigenlijk hoe ik normaal gesproken wel geluid kan krijgen uit mijn VDT instrument op zo'n geimporteerd MIDI spoor.

Paul
 
Meestal word er in MIDI files aan het begin allerlei informatie mee gegeven. Dit kan er voor zorgen dat je VST op een bepaalde patch word gezet of dat het volume laag is etc..

Omdat die informatie meestal in het begin staat ( 1e 2-3 maten) kun je die er uit knippen.


Het wil niet garanderen dat je verder in het arrangement er geen last meer van hebt.

Succes!
 
Back
Top