Sherman FB2 - TIPS AND TRICKS

Martino

Wit konijntje
Lid sinds
3 april 2005
Berichten
389
Locatie
in een zwart gat
Hey,
Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een Sherman FB2. Ik vroeg me af of er doorwinterde gebruikers zijn die me kunnen helpen met enkele tips and tricks?
ik ben pas begonnen aan de abuser-manual en moet nog vele pagina's gaan.

Alvast merci,

M.
 
nope, nooit manual gelezen :)


enige truc dat ik kan aanraden is het triggeren van de filter op melodielijnen (zodat je ze 'gate')
 
nope, nooit manual gelezen :)


enige truc dat ik kan aanraden is het triggeren van de filter op melodielijnen (zodat je ze 'gate')

Ik heb dat ding al weer een tijdje en die functie heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt...zou ik toch eens moeten doen. Heb je er ook voorbeeldjes van in bijvoorbeeld eigen producties?:okdan:
 
Als je zwaar gaat oversturen: stuur het te oversturen signaal eveneens apart in het triggersignaal. De envelopes reageren dan op het niet-overstuurde signaal en dit gaat vaak een stuk nauwkeuriger.

Wat wil je er eigenlijk doorheen jassen?
 
ik gebruik mn FB1 vooral als electrische gitaar pre-amp & distortion. veel input distortion en de tone naar believen tweaken met de filters. vervolgens tape delay erover en gaan met die banaan :]

de distortion vind ik heerlijk klinken. hij s ook met super veel expressie te bespelen als je m zo instelt dat zachte noten nog niet distorten maar harde (chords) wel.
 
Ik heb dat ding al weer een tijdje en die functie heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt...zou ik toch eens moeten doen. Heb je er ook voorbeeldjes van in bijvoorbeeld eigen producties?:okdan:

in bijlage heb ik 3 stukjes geknipt uit jams..

zijn 303 loopjes allemaal.
 

Attachments

  • shermanvbn.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 64
Back
Top