Ik kan SNG (korg triton exentie) formaat niet overzetten naar muziek formaat

Rishi

Ingeburgerd
Lid sinds
3 Maart 2003
Berichten
29
Ik heb met mijn keyboard (korg Triton) een liedje gemaakt(seq.de exentie is sng)ik heb het op een diskette opgeslagen,ik wil het graag nu op de computer zetten als een wav of mp3 formaat ,ik heb op mijn pc Cubase Vst 32,maar ik weet niet hoe het werk dus help me!!!!

Ik kan het dus niet over zetten naar een muziek formaat:confused:
 
Een Korg .sng file bevat geen samples of iets dergelijks, maar alleen de sequencer informatie (zoals de gebruikte prog's, IFX/MFX etc.); je kunt het vergelijken met een midifile. Wat je wel kunt doen is een song uit de sequencer opslaan als standaard midi-file, die kun je wel openen in Cubase. Je kunt dan Cubase wel die midifile laten afspelen, maar deze gebruikt dan de Triton als klankbron (de gebruikte samples worden er dus niet in opgeslagen!): je zult het alsnog moeten opnemen met bijvoorbeeld je geluidskaart om het uiteindelijk te kunnen omzetten naar mp3. Dan kun je dus net zo goed je Triton de sequence zelf laten afspelen en ondertussen een wav-programma op je PC het audiosignaal l laten opnemen (er vanuit gaande dat je Triton via audio op een of andere manier is aangesloten op je geluidskaart)
 
hoi

:D neem je geluiden via je wavelab lite op en-
sla hem vervolgens op en open hem dan via je cubase het werkt
ik had het zelfde probleem


vraagje aan jou ik heb namelijk de korg karma workstation
en als ik in mn sequence en muziekje hebt gemaakt
en dat weer opsla dan gaat dat goed
maar als ik hem wilt openen in tamplatesong en ik neem geen
---------------copy pattern to track----------------------------------------
dan hoor ik mn orginele muziek niet== geen geluid dus==
maar open ik hem met een copy pat bijv pop/ballade
dan hoor ik mn muziek met die pop mix
hoe open ik mn muziek dat ik heb gesaved heb zonder pop of rmb ballade.

vast bedank voor het lezen en succes :okdan:
 
Back
Top