Virus C op Imac

D-vine

Nieuwkomer
Lid sinds
7 november 2007
Berichten
22
Hallo, Ik heb de volgende vraag. Ik ben sinds kort overgestapt van FL8 (met audiophile2496 geluidskaart met midi aansluiting) naar een Imac met logic express 8.

Ik heb de volgende setup: Logic express8, M-audio axiom61 midikey/controller, Acces Virus C.

Nou om alles goed aan tesluiten moet ik eerst nog een interface hebben voor mijn virus die van af audio naar usb gaat. Maar ik zit nog met het volgende. De midi aansluiting heb ik hier ook nog een extra interface voor nodig of pakt mijn Axiom61 (die nu via usb op Imac zit) dit dan automatiche als ik de midi out daarvan naar mijn virus doe?

Want ben van plan asap audio/usb interface aan te schaffen. En als ik dus nog meer nodig heb wil ik dat graag zo snel mogelijk weten :) zo dat ik dit evt er meteen bij kan regelen.

Alvast bedankt :okdan:
 
je moet wel een midi kabel tussen de imac en virus hangen....
heeft dat keyboard geen midi uitgang?
 
Jah, dat is dus mijn vraag. of ik rechtstreeks via usb vanaf pc naar midi naar virus moet. of dat ik mijn al aangesloten keyboard kan gebruiken die heeft wel midi uitgang en daar gaat usb in vanaf m'n Imac
 
En wat is een goeie audio/usb interface voor 100 t/m 200 euro?? En midi moet dus wel lukken via mijn keyboard? Grtz
 
D-Vine..

Ik heb hier nog een Tascam Fireone liggen die ik niet gebruik. Is in keurige staat. Daarmee kan je de audio in de Fireone pluggen.. de MIDI in/out van de Virus op de MIDI out/in van de Fireone en dan een firewire kabeltje naar je imac (kost het je ook geen USB aansluiting, want die zitten op de imac al snel vol..

Dan ben je helemaal klaar.. De Fireone heeft als voordeel dat ie een hoop knoppen heeft die je zelf kan toewijzen aan functies binnen je DAW (logic)..

Hij is inclusief doos en je mag hem hebben voor 90 euro.
 
Back
Top