Cubase doet irritant

DJ Bies

Ouwe rot
Lid sinds
28 september 2002
Berichten
644
Locatie
Weesp
Ik heb een raar probleem met Cubase 5.1. Ik heb hem opnieuw geinstalleerd en krijg nu steeds de melding: The application or DLL asiomm16.dll is not a valid windows image. Vervolgens krijg ik de melding: The procedure entry point thunkconnect32 could not be located in the dynamic link library KERNEL32.dll.
Waardoor wordt dit veroorzaakt en is dit een ernstig probleem? Ik heb verder namelijk nog niet getest of alles wel naar behoren werkt. Updaten helpt in ieder geval niet. Het werkte voorheen als een speer. Het is trouwens een officiele versie, geen gekraakte rommel.
 
ok het probleem met die kernel-file heb ik ook gehad, en das wel op te lossen, dat andere ken ik niet maar grote kans dat je dat ook hiermee oplost.
Bij mij werkte het als volgt:
download de demo van de versie cubase die jij hebt, of de versie die er het meest op lijkt.
Installeer de demo
Uninstall de demo, maar kies de optie dat alle dll files blijven staan.
Installeer de vollledige versie en voila
bij mij werkte dit, hopen dat het bij jou ook werkt .
Overigens werk ik nu met SX waarbij ik dit probleem niet had.'
 
oja dit was ik vergeten:
als het trucje met de demo niet werkt, moet je op internet zoeken naar dll files, er is namelijk vrij veel te vinden over kernel32.dll op het net vreemd genoeg
misschien dat je er anders met wat info van die sites wel uitkomt.
 
Anders misschien nog een helemaal eraf gooien en weer opnieuw installeren. Het kan zijn dat er iets niet helemaal goed is gegaan tijdens de installatie en bepaalde files niet werken.
 
Na een aantal keren erafgooien en weer opnieuw installeren lijkt het weer goed te werken. Ik krijg iig geen foutmeldingen. Ik weet niet wat ik die laatste keer anders gedaan heb, maar ik ben dus weer blij! Wat ik wel geleerd heb is als iets werkt je er voral niet in moet gaan zitten klooien. Nu kan ik eindelijk van het zonnetje gaan genieten.:biertje:
 
Back
Top