Nieuw OS voor MD en MNM inc nieuwe fx!

154

Lid van de week
Lid sinds
30 januari 2007
Berichten
5.285
Locatie
Amsterdam
Goed nieuws van Elektron, een nieuw os voor beide machines!

Hi there Elektron Friend,

We have a Christmas present for you! The rhyme on the imaginary parcel
goes like this:

The Machinedrum and Monomachine are full of finesse.
Now even more so, since they each just got a brand new...

Yes. New MD/MM OS's are found in the Support section of the Elektron
site. The Machinedrum OS resolves a couple of bugs. The Monomachine OS
fixes some bugs as well - but also adds a Turbo protocol menu, a menu
where it's possible to select the resolution of the encoders (MKII
units only) and last but certainly not least: two new FX machines.
Have fun with the phaser and the flanger! Get the OS's here:
http://elektron.se/support/
 
Wat de MD aangaat: "Differences compared to OS 1.52f: Turbo protocol menu added and selectable higher knob resolution in the global settings. For a full list of changes, see the documentation included with the upgrade zip-file." klinkt interessant en geldt hopelijk ook voor de mk1(bij de MnM is het enkel mk2) zodat ik wellicht wat beter mn springende pots kan instellen...
 
Mmm, als ik 't me goed herinner was dat in een eerder update ook al eens behandeld en dan alleen voor de MKII. Als je springende pots hebt, dan zit er niks anders op dan reparatie, vrees ik. Mijn MD heb ik bij de UW update van nieuwe pots laten voorzien. Die nu alweer een paar jaar onberispelijk functioneren...
 
Is deze update ook geschikt voor de SFX 6 of is dit weer zo'n we hebben een MK2 uitgebracht en iedereen die daarvoor iets heeft gekocht kan lekker naar de kerstboom gaan kijken verhaal?

Beetje bekocht voel ik me soms wel bij Elektron.

Edit:
New settings for the SFX-6 keyboard have been added as well.

Nou we zullen zien.
 
Op zich wel lovenswaardig dat er nog wordt doorontwikkeld voor beide machines. Maar een paar bugfixes en een paar effecten erbij is nou niet wat ik noem voorpaginanieuws.
 
Twee nieuwe fx-machines vind ik dat zeker wel waard, maar dat is persoonlijk. Voor veel mnm en md-bezitters is het iig best groot nieuws. Voor al diegenen die er geen hebben, sorry van je voorpagina...
 
Is deze update ook geschikt voor de SFX 6 of is dit weer zo'n we hebben een MK2 uitgebracht en iedereen die daarvoor iets heeft gekocht kan lekker naar de kerstboom gaan kijken verhaal?

Beetje bekocht voel ik me soms wel bij Elektron.

Edit:


Nou we zullen zien.

SFX6 only: Global Mechanical settings menu enabling different
velocity curves from the internal keyboard, find them in the
Control sub menu

Jep.. Nieuwe OS voor beide machines is heerlijk. Phaser en flanger zijn fijne Fx machines :)

Pot resolutie was er al een tijdje maar alleen maar voor de MD mk2..
 
Twee nieuwe fx-machines vind ik dat zeker wel waard, maar dat is persoonlijk. Voor veel mnm en md-bezitters is het iig best groot nieuws. Voor al diegenen die er geen hebben, sorry van je voorpagina...

Ik ben iig blij dat het even op de voorpagina heeft gestaan, anders had ik het waarschijnlijk niet geweten. thx dus :okdan:.

Heb best wat problemen gehad om de nieuwe OS op mijn MD mkI op te krijgen. Via mijn digi 003 rack kreeg ik hem er niet op met C6. Gelukkig had ik nog een ouwe trouwe midisport liggen. Daarmee lukte het van de eerste keer.
 
Back
Top