Een paar Apple Logic 9 vragen

Lid sinds
6 juni 2003
Berichten
2.572
Locatie
Oosterhout
Hoi,

Ik heb een paar vragen over Apple Logic 9:

1.In Cubase kan je een "instrument track" aanmaken.
cubase_create_drumtrack_1.jpg

Daarmee kan heel handig een VST instrument worden gekoppeld aan een MIDI-spoor. Je kan dan direct op dit spoor VST plug-ins laden.

Bestaat dit ook in Logic?

2.Heeft Logic ook een tool om loops mee te bewerken zoals Loopmash in Cubase ?
cubase_5_loopmash.jpg


3. Op dit moment gebruik ik Kontakt2 als vst sampler. Heeft Logic een interne sampler die vergelijkbaar is met Kontakt?

4.Werkt FXpansion VST to AU Adapter v2 een beetje?

bedankt! :okdan:
 
Hallo,

Ik gebruik Logic 8 (de voorloper van Logic 9)

1 In logic kan je 3 soorten tracks aanmmaken: Audio (voor externe audio op te nemen, midi (voor externe midi instrumenten aan te sturen) en een instrument track waarop je een software synth plugin kan gebruiken.
Let wel: Apple gebruikt het AU formaat, VST werkt niet in versie 8 (van 9 weet ik niet)

2 Loops bewerken doe ik niet zo veel, maar je kan de noten op de tracks zelf aanpassen.

3 Met kontakt heb ik geen ervaring, maar Logic heeft zijn eigen sampler: EXS24 en die werkt goed.

4 Dat weet ik niet

Meer info over Logic 9:
http://www.apple.com/benl/logicstudio/whats-new/200plus-features.html
 
ivm 2, is dat dan niet met "Apple loops utility"?

gebruik ook geen loops.


VST to au werkt redelijk naargelang wat ik lees.
 
tis idd wat makkelijk in cubase, maar in deze utube vid wordt fijn uitgelegd hoe je een environment maakt om plugins via midi aan te sturen



exs24 is king! Je kan een wav in de editor gooien en transcients laten scannen/indelen, file laten updaten. Als je dan de audio clip op het kanaal selecteer en flex aanzet (slice) dan hoef je enkel rechtermuisklik te doen op de audio file dan zie je daar de optie de hele clip te knippen op elke transcient.
 
Back
Top