Access C & MIDI

metatron

Sw, Sdshn, Ptch & Rvrb
Lid sinds
25 juli 2002
Berichten
4.002
Locatie
Alto Paraiso, Brazil
Hoi zit hier met een Virus C te klooien en het gaat redelijk allemaal op 1 ding na nl. Noten afspelen lukt me, je zet zo line neer en dat speelt ie dan af op de hoogte dat ik hem heb ingestelt, maar hoe moet ik nou bv m`n filter knop midi aan laten sturen (en al die andere knoppen en fucties):confused: . Heb een hoop (na mijn idee) logische dingen geprobeert en een oog op de manuel laten vallen (niet dat ik daar veel van snap of zo maar ja het idee).

Weet er misschien hier iemand hoe het wel moet (sequencer = Cubase SX)

thanks gr Didier;)
 
zorg dat je ook die midi out van de Virus op de pc aansluit,
stel bij je midi kanaal in SX de juiste midi input in (virus midi out),
azorg dat het midi kanaal op record staat,
als je nu opneemt en je draait aan de knoppen van de Virus, dan neemt tie dat op en zie je 'bergjes' in je midi track.

als je nu in je piano-roll kijkt, zie je links onderin velocity staan, druk daarop en dan zie je een lijst met controlers, bij de controler die je zojuist op hebt genomen zie je een sterretje staan.

Nu weet je welke controller voor welk knopjes is en kun je gaan tekenen.

suc6
 
uhm Nee, bij het uitsturen (als ie melo afspeelt) doet die groenen (out) het wel maar als ik aan de kmoppen van de C ga draaien gaat er geen lampie branden. Van m`n midi ontvanger (rme multiface) gaat er wel zo`n lampie zeuwnachtig branden. En bij het kanaal zelf heb ik ook de midi in en out aangesloten.
 
Zo iets dacht ik al want anders ging dat lampie idd wel branden. Ik moet nou stoppen met internet want iemand anders moet ff cpu, ik ga wel ff kijken en dan hooren jullie nog wel van me.

Iniedergaval al hatstikke bedankt ;)
 
SX: File -> Preferences -> MIDI -> Filter : zorg dat controller data niet wordt gefilterd
VIRUS: Global Edit -> Midi Low Page is CONTR

Neem nu eens een midi spoor, open de keyeditor en selecteer onderaan een controller lane met het cc nr 41, teken een curve en speel deze af, als het goed is hoor je nu de filter cutoff veranderen. Check de controller chart in de manual voor een overzicht van alle controller nummers.

:koffie:
 
je kan in je globel mode van je virus ook je control panel in stellen op: internal of int+midi of alleen midi.

had dit probleem ook gehad en toen stond deze fuctie dus op internal. in deze stand stuurt hij niks uit en op alleen de midi stand doen de knoppen op je virus het niet. leuk om een geintje bei mee uit te halen >:|

maar weet bijna zeker dat dit je probleem is.

succes
 
Back
Top