• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

RMIF ES 25 (russian TR-808)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

The Q

out in the fields
Lid sinds
19 Maart 2002
Berichten
2.426
Locatie
Hengelo
Te koop van een collega:

Russische TR-808 kloon. Het schijnt dat er 30 van gemaakt zijn.

Voor een oostblok drumbak nog in redelijke staat.

rmifes25.jpg



Electric percussion kit wich has autorhythm is the analog experimental model that was created & applied in industry by Riga musical Instruments factory (RMIF) in 1991. A group of radio engineers of "Kommutator" factory created this instrument under the leadership of designer & musician- Aivar Krievic. The model ES-2-5 was the next step of development after 8-channels drum module "Elsita."

"ES" means "Electric percussion" or in Lettish "Electro Sitamaijs", "2"-the second instrument in series & "5"-five channels of sound formation. It resembles "Roland TR-808" outwardly, because it was made on the basis of that well-known Instrument.The instument has 24 bar sequencer & it can be programmed step by step. There are also 16 programmed patterns (each of them has 24 steps) A user has the possibility to play patterns by the use of manual & automatic mode (when every next pattern goes after a previous one from 1 to 16) The programmed patterns may be saved in memory of the instrument. There are 5 inputs for pads & 2 outputs (line, phone) in the instrument. There is also the possibility to connect a pedal to" Rmif ES 2-5"(start/stop).

Unfortunately the element base left much to be desired & the instrument didn`t manage to stand a lot of tests. It contained five pads & a special drum pedal. However, "Es 2-5" played sound of bad quality & worked thoroughly bad. As a result it was shelved by the factory, that produced about 30 models of this instrument. It has never been on sale in Russia.


€ 100,00 (of een bod)
 
En als presets zitten er zeker de patterns van de 'internationale' in?

Maar ben eigenlijk wel benieuwd hoe hij klinkt. Ok, wavjes gevonden:

http://www.ruskeys.net/eng/base/rmifes25.php

Wel uniek, da's een ding dat zeker is. ;)
 
Ontzettend Low Fi inderdaad :D

Zo ff een foto van de bak zoals die hier staat: serie nr 0008
 

Attachments

  • es25.jpg
    es25.jpg
    45,9 KB · Bekeken: 165
Ik had interesse, maar nu ik die geluiden hoor...

Tis misschien wel wat voor de lofi electro freak. :confused:
En natuurlijk ook wel leuk voor de 'heb'. Vooral als er maar 30 van gemaakt zijn.
 
We hebben 'm net ff aangesloten en naar mijn mening klinkt het een stuk beter dan die samples op internet.
Mischien dat die mp3's op een andere freq waren gemaakt?
 
Nou...ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van die samples...
Als je in de buurt van amsterdam bent wil ik hem voor 100 euro wel hebben denk ik....
 
Net ff die mp3tjes geluisterd. Een drumcomputer zou ik 't niet noemen, maar het zijn wel superdope geluiden om 'onder' je drumtrack te leggen. Klinkt alsof het helemaal naar de tering gecompressed is, waardoor die noise enorm omhoog gezogen wordt als de kick weg is... Nou ja kick... meer 't geluid van 'n paar sokken dat op de tafel valt!

Ook 'n coole sound om door 'n berg reverb te gooien voor instant minimale spacemuziek. Ik vinnem tof.

Issie trouwens te syncen?
 
Nog ff voor de duidelijkheid; die sampletjes zijn niet "geheel" representatief.
Er is wel iets meer uitte halen dan scheitende kamelen :D
 
Overijssel natuurlijk, anders had het er wel bijgestaan :P

De bak is van een collega, geinteresseerden kunnen me PB-en.

Er is niet veel bekend over aanstuurmogelijkheden omdat allen in het Russisch is (ajsemenou)
De sequencer is een vreemd ding, wij krijgen 'm niet echt een de praat. Misschien dan het bijgeleverde DeLuxe voetpedaal hier voor bedoeld is.

Hier zitten zulke vette kicks in dat een TR-909 huilend naar zijn mama rent! *D :{
 
heb je hem nog?

heb je hem nog?

...want ik heb zeker wel intresse. plz check je mail en/of pb!

greetz Patrick
 
is idd al verkocht :slotje:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top