Cubasis opstart probleem

Flying Panther

Vliegend lid
Lid sinds
26 oktober 2002
Berichten
2.331
Locatie
Delft
Bijna iedere keer als ik Cubasis VST opstart krijg ik de volgende melding:

Deze toepassing kan niet worden gestart opdat CDWXPX1.dll niet kan worden gevonden. Het opniew installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen.

Als ik Cubasis dan opnieuw installeer, dan werkt t ook wel weer even, maar na een week ofzo begint t gezeur weer. Ik kan overigens meestal na op OK geklikt te hebben cubasis wel gewoon gebruiken (incl plugins ed).

Wat kan dit probleem veroorzaken?
 
Legaal of niet legaal heeft hier geen ene moer mee te maken..

Het klinkt als een driver probleem van 1 van de plugins die Cubase wil initialiseren, want Cubase wil wel doorstarten zeg je. Maar nu is het aan jou om uit te zoeken welke plugin dat zou kunnen zijn! Neus is een beetje in de plugins directory?


Arv
 
Programma is legaal hoor! (Kwam met de geluidskaart mee).

Thnx ARV!!!
Ik heb alle plugins verwijderd en cubasis start weer gewoon.. :okdan:


Trouwens, nu ik toch een topic open heb hier..

Ik gebruik nu dus cubasis. Wat is dan het verschil met zijn grote broer cubase :confused:

De prijsverschillen zijn groot genoeg naar mijn mening (zag past cubasis voor rond de €99 in de schappen liggen)
 
de versie die jij gebruikt is denk ik een wat kalere versie.

Er zijn bepaalde dingen die je met jouw versie niet kunt denk ik die je met de grotere broer wel kunt gebruiken.

Dit is ook zo met Cubase sx.
Daar zijn ook meerder versies van.

een uitgebreide en een minder uitgebreide.

Ga voor verdere info eens kijken op de site van Steinberg ofzo daar kan je het vast wel terug vinden.


:peukie:
 
cubase kent een grotere mogelijkheid voor het uitprinten en maken van scores. En er zit een studio module in en nog wat andere gein. daardoor is hij wat uitgebreider.
SX kent weer dolby surround mixing. Dat is dan weer het verschil maar hiervoor zit weer geen studio module driver in maar wel weer meer plug ins.
 
Origineel geplaatst door Slipperman
cubase kent een grotere mogelijkheid voor het uitprinten en maken van scores. En er zit een studio module in en nog wat andere gein. daardoor is hij wat uitgebreider.
SX kent weer dolby surround mixing. Dat is dan weer het verschil maar hiervoor zit weer geen studio module driver in maar wel weer meer plug ins.

Dat bedoelde ik dus te zeggen net, wist het verschil zo even een twee drie niet maardat is het idd:okdan:
 
Bedankt voor de info!! Nog ff 1 klein vraagje dan, wat moet ik me precies bij die studio module voorstellen, een soort virituel mixer / mengpaneel met alles wat daar bij hoort?
 
Back
Top