reparatie TB-303 & drumstation

equate

Ouwe rot
Lid sinds
12 januari 2002
Berichten
959
Locatie
Venlo
Mijn 303 heeft de nare eigenschap om steeds "uit sync te vallen".
Dit ligt waarschijnlijk aan de DIN-connector, de soldeer verbindingen zijn echter nog goed dus ik denk dat de connector gewoon versleten is.
Weet iemand toevallig waar ik zo'n connector krijgen kan?
Of het adres waar ze zoiets snel kunnen maken?

Verder heeft mijn drumstation 2 outputs die nog maar een heel zwak signaal geven en ruisen als de hel. Ik denk dat er iets aan het versterkings circuit kapot is (een defecte condensator bijv.).
Iemand ooit het zelfde probleem gehad? Dan weet ik tenminste waar ik kan zoeken voordat ik de zaak opendraai...

greetz !

Equate
 
Die 303.. dat is wel op te lossen

Die 303.. dat is wel op te lossen

Ik wil wel even naar je 303 kijken.. wij hebben hetzelfde probleem gehad.. en dat is heel envoudig op te lossen.

Zo'n print-mounted DIN-connector is wel te vinden.. mocht die aan vervanging toezijn.
 
Hee CraZ, da's cool van je !

Ik bel je binnenkort wel ff hierover.
Zelf ben ik namelijk wel redelijk handig met de soldeerbout, maar ik heb die 303 laatst es open gehad en zag zo snel niet hoe ik de pcb van het front af kon krijgen (een of ander klik-systeem volgens mij?)

later !

equate
 
Drumstation ruis ligt misschien aan de power adapter las ik ergens. Die bij de oudere versies geleverd werd was niet helemaal ok. Dus misschien kan je die vervangen.
 
Back
Top