Plug-ins in Fruity laten geluid weg...

Syntagma

Hold On
Lid sinds
17 februari 2003
Berichten
560
Locatie
Woerden
Ik gebruik tot volle tevredenheid Fruity 3.56 met een enoooorme berg plug-ins, maar de laatste tijd valt me iets vervelends op. Als ik bijvoorbeeld de Junglist of de Scorpion gebruik voor basslines, dan gebeurt het wel eens dat ie bepaalde noten 'weglaat'. Ze staan dan wel in de piano roll maar worden niet gespeeld. Erger nog, het gebeurt ook dat ie ze in Fruity zelf wel laat horen, maar zodra ik de song gerenderd heb, zijn de noten alsnog weg! Heel frustrerend. De enige oplossing is om de betreffende sound te samplen, en die dan weer in de sampler te laden.

Kent iemand dit probleem?
 
Omdat je een eeenooooorme hoeveelheid plug-ins gebruikt is dit misschien het 'ik heb een te langzame computer' probleem ? MAW je computer trekt het niet omdat je teveel noten laat spelen door wellicht te veel verschillende synths.

De polyfonie van de meeste softsynths hangt af van de snelheidn van je pc. Het zou kunnen zijn dat ook bij bv junglist dat variabel is.

Wat voor systeem draai je mee, hoeveel bit khz , en hoe staat je latency ?
 
Origineel geplaatst door Niels
Omdat je een eeenooooorme hoeveelheid plug-ins gebruikt is dit misschien het 'ik heb een te langzame computer' probleem ? MAW je computer trekt het niet omdat je teveel noten laat spelen door wellicht te veel verschillende synths.

Dat kan niet het probleem zijn. Je gebruikt die plugins toch niet tegelijkertijd?
De noot-data zou normaal het laatste mogen zijn dat last heeft van performantie, maar dat zou dan niet in de vorm van note-skips zijn. Eerder zouden de noten een beetje hakkeliger afspelen.
Als je performantie problemen moest hebben, zou dat eerder in de vorm van buffer-skips zijn : geplop en gekrak in de audio. Ik denk eerder dat het een Fruityloops tekortkoming is. kHeb vroeger ook nog met Fruity gespeeld en ik heb ook regelmatig van die rare problemen gehad.
 
Ik denk niet dat dat het probleem is eerlijk gezegd. Ik bedoelde met mijn zin niet dat ik al die VST's tegelijk draai natuurlijk. Ik heb een AMD 1800xp met 768 DDR ram dus dat zal wel goedzitten. De latency stel ik elke keer weer anders in, afhankelijk van de 'zwaarte' van m'n song.
 
Is het een "geleende" of een officiele versie? Ik hoor dit soort geluiden wel meer van mensen en die hebben allemaal een gekraakte versie.
 
Ik laat bij deze even doorlekken dat synthforum.nl voor de volle 110% gekraakte software niet accepteert. En vragen hierover dus ook niet. Da's subtiel he?
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
Ik laat bij deze even doorlekken dat synthforum.nl voor de volle 110% gekraakte software niet accepteert. En vragen hierover dus ook niet. Da's subtiel he?

Voor legale problemen te voorkomen kan ik dat begrijpen, maar we gaan nu niet ontkennen dat 99,9% van de mensen hier wel iets gekraakt of gecopiƫerd op hun schijf hebben staan. Of is iedereen hier stinkend rijk?

"Let he who is without sin cast the first stone."
 
zullen we deze discussie niet hier en niet nu houden? Ik denk dat je je wel kan bedenken waarom we er als forum zo tegenover staan, en streng moeten zijn :smeris:
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
zullen we deze discussie niet hier en niet nu houden? Ik denk dat je je wel kan bedenken waarom we er als forum zo tegenover staan, en streng moeten zijn :smeris:

Heej Pjot, je hebt gelijk.
Maar ik begon niet over legaal of niet legaal. Ik heb gewoon een vraag en dan mag men daar toch antwoord op geven? Niemand hoeft te beginnen over legaliteit e.d. .. Ik hoop gewoon op een goed antwoord op mn probleem, ben ik ook weer een happy mens! (Die zijn er niet zoveel op de wereld)
 
Origineel geplaatst door Syntagma
Heej Pjot, je hebt gelijk.
Maar ik begon niet over legaal of niet legaal. Ik heb gewoon een vraag en dan mag men daar toch antwoord op geven? Niemand hoeft te beginnen over legaliteit e.d. .. Ik hoop gewoon op een goed antwoord op mn probleem, ben ik ook weer een happy mens! (Die zijn er niet zoveel op de wereld)

En btw het merendeel van die plug-ins is gewoon gratis hoor! Zo legaal als ikzelf! :)
 
Back
Top