[Cubase SX] Timing? Wat is dat?

arnoldroelz

KnobFreakz...
Lid sinds
23 mei 2002
Berichten
118
Locatie
:ni noow kI
Ik zit toch even mooi met het volgende:

Ik heb een Pentium IV 1,7 Ghz met 392 Mb geheugen en een Creative Audigy erin, en daarop draaiende Cubase SX (Versie 1.05) met daaraan hangende een Emagic AMT8 . Allemaal heel leuk, en het werkt lekker makkelijk enzo...maar zo stond ik gisteravond een beetje te jammen met mijn koptelefoon op en wat hoorde ik? Juist, naast muziek hoorde ik dat de midi timing voor geen meter klopte..het geheel stotterde en happerde er vrolijk op los. Geen strakke beat op 144 bpm, maar meer een rommeltje.

Nu vraag ik mij toch af, na alle threadz hier bekeken te hebben, kan ik hier wat aan doen...heb ik een verkeerde instelling ergens..?

Ga nou niet zeggen "gebruik logic!" want daar snap ik de balluh van :D
 
Origineel geplaatst door Prophet
ik zeg niet dat er hier geen mensen zijn die je kunnen helpen, maar kijk hier ook eens ivm deze vragen

http://forum.cubase.net/cgi-bin/cubase.net/Ultimate.cgi

Ik heb op dat forum altijd het idee dat iedereen er vragen stelt maar dat er zelden antwoorden komen...ik mijn vraag dan ook daar wel terug vinden, maar geen antwoord... :peukie:
 
heb je versie 1.51 al geinstalleerd? die is een stuk beter qua midi....... en check ook ff of je de "echte" of ge-emuleerde midi drivers gebruikt...
 
Echte of geemuleerde drivers? Wablief?
 
Cubase gebruikt standaard geemuleerde drivers. Op de Steinberg site staat aangegeven hoe je dit kunt oplossen. Komt erop neer dat je een filetje uit een directory vervangt en je PC opnieuw opstart. Ik stond eerst ook met een bek vol tanden toen m'n amt8 de wave aan het doen was. De fix neemt hooguit 5 minuten in beslag. 8)
 
Is wel vreemd hoor.

Was te lui om me daar druk over te maken maar als het de stabiliteit ten goede komt.
Lijkt wel een gevalletje 'Emagic treiteren'
 
midi drivers is niet boeiend..... tis bekend verschijnsel dat versie 1.05 niet zo stabiel was qua midi....gewoon ff versie 1.51 installeren...... is altijd goed om ff updates van je software te checken...
 
Origineel geplaatst door olafmol
midi drivers is niet boeiend..... tis bekend verschijnsel dat versie 1.05 niet zo stabiel was qua midi....gewoon ff versie 1.51 installeren...... is altijd goed om ff updates van je software te checken...

Het verschil heeft bij mij wel degelijk uitgemaakt, dus dat de midi drivers niet boeiend zijn????
 
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Het verschil heeft bij mij wel degelijk uitgemaakt, dus dat de midi drivers niet boeiend zijn????

ok ok ok ;)
 
Hmmm...dus ik moet dus niet die geëmuleerde zooi hebben. Het grappige is ook dat dat gedoe met dat filetje heb ik ook al eens gedaan, op aanraden van greatmuffin, maar dat maakte echt geen verschil...

Overigens als ik 1.51 download van de FTP site van steinberg, vervolgens opstart en dan doet ie niks... :confused:
 
Op de één of andere manier ligt dat happeren dus aan de sync naar externe apparaten toe... dus die heb ik maar uitgezet :D
 
Origineel geplaatst door 6 trak
erm... tsja... atari... 8)

Wie had nu zoiets simpel als een Major Bug verwacht, in een sequencerpakket dat destijds op dat ander platform gewoon Leader was en nu sommige dreigen (en effectief ook doen) over te stappen naar andere sequencersoft.
Het blijkt bij velen wel strak te werken ondertussen, maar bij heeeel veel ook niet, en steinberg geeft geen bal voor een rechtstreeks over en weer gepraat met zijn (Pro) gebruikers, zoals zovele andere fabrikanten wel doen, en dat stoot vele gebruikers tegen de borst.

Ik geloof wel dat SX een mooie toekomst heeft en een mooi pakket gaat worden, maar ze hebben het veel te vlug in de rekken gelegd..........
 
IS niet alleen bij een amt

IS niet alleen bij een amt

ook mijn midi express xt en midisports en zelfs de midex hebben*(hadden) er last van.

Maar goed om te horen dat het dus opgelost is nu.
 
Back
Top