Oplossing voor veel problemen met interfaces!

Alcje

Ouwe rot
Lid sinds
7 september 2008
Berichten
820
Beste Mensen,

Ik heb een probleem gevonden en dat wou ik toch met jullie delen. Aangezien ik zovaak hoor, zelfs bij muziek winkels dat ze gewoonweg op nieuwe laptops vaak fw interfaces niet werkend krijgen. Ook niet als je een expresscard gebruikt met TI chipset.

Ik heb een laptop een sony vaio met een konnekt 6. Die werkt als een trein!

Dus dacht ik bij mezelf, ik koop er nog 1 bij! Ik heb identiek dezelfde laptop aangeschaft, en je raad het al. Me andere Konnekt werkt niet.

Elke keer valt de verbinding weg, of stotterd het geluid enz. Dit is een veel voorkomend probleem met nieuwe laptops.

Het vreemde was, dat als ik mijn werkende laptop, op de andere plek zetten van de nieuwe laptop, toen werrkte die ook opeens niet.

Dus vanalles zitten bedenken. Zou het een magnetish veld zijn? of aardstralen? ;-).

Nagoed na veel geklooi met kabels en stekkerdozen, bleek er echt 1 ding anders te zijn. En dat was dat ik op mijn oude werkplek een Extern beeldscherm had aangesloten via HDMI.

Nou is dat toch wel het laatste waar je naar kijkt als je de boel op een rijtje aan het zetten bent. Maargoed na 10 dagen alles overhoop gegooid te hebben, kon het geen kwaad om dat nog als laatste te proberen.

En wat blijkt.. Daar zit het probleem. :L

Ikzelf heb een Nvidia in mijn laptop zitten, en het blijkt dus dat er continu vanuit de driver als het waren gepinged/gechecked word van heb ik signaal of geen signaal.

Na het aansluiten van een 2de beelscherm via HDMI. Liep alles als een trein. Geen dropouts meer in het geluid, of gekraak of wat dan ook!

Het probleem is echter, dat je dat HDMI poortje niet uit kunt zetten via de software. En op een laptop je gfx disablen gaat een beetje moeilijk!

Voor het hele verhaal kun je hier even verder lezen:

http://forum.tcelectronic.com/viewtopic.php?id=3479&p=1

Ik dacht dat dit toch wel waardevolle informatie kan zijn, en het scheelt je een hoop frustratie en zoekwerk. Wie verwacht nou dat een Graphics driver loopt te buggen op je Firewire ;-)

Cheers!
 
Nou bij al die type GFX chips op mobiles heb je er last van.

Probleem is vaak dat je alleen drivers kunt gebruiken die officieel in mijn geval dus door sony gereleased zijn. Je kunt niet even zeggen van ik download de nieuwste audio driver ofzo ;-)

Dat is bij heel veel merken het geval.

Maargoed bij de nieuwste drivers heb je ook nog dit probleem op een laptop als je hdmi hebt ;-)
 
mja ik heb vroeger ook een raar audio probleem gehad op mijn vaste pc, dit bleek ook door de slechte drivers te zijn van een oude ATI kaart op een modern systeem.

Jouw driver valt volgens mij wel te rippen van de officiele site hoor. Hetzij met wat prutswerk. Om welke kaart/chipset draait het en wat is de huidige versie dat je hebt?
 
'Have disk'-technieken gebruiken:
forceware
Lees het allemaal maar eens door. Ik heb hier nu ook zo de laatste drivers draaien (acer aspire 5920, 8600M GT), de officiële drivers van Acer lopen nogal achter en prestatieverschillen zijn merkbaar met de nieuwste drivers!
succes!
 
Ja ik had al op laptop 2 go gezeten.

Maargoed, dat lost dat HDMI gebeuren niet op! En of ik nu wat meer grafishe performance heb ach ;-) Tis al snel zat nu.

Ik koop gewoon nog een 2de scherm erbij in mijn geval en dan werkt het als een trein!

Maar het is wel absurd hoe zo'n GFX driver kan buggen op je firewire.

Ik ben echt 2 weken lang in de weer geweest met stekkerdozen, kabels ed. En dan is het gewoon de HDMI output :-)
 
Back
Top