Probleem met wegvallend midi signaal (m-audio vs jv1010)

keessmeets

Nieuwkomer
Lid sinds
7 april 2009
Berichten
2
Hallo,

Ik zit met probleempje..misschien kunnen jullie mij helpen.

Ik heb een m-audio keystation 61es. Deze controller wordt veel gebruikt om middels USB aan de PC te hangen, maar ik wil hem gebruiken als simpele controller om mijn jv1010 aan te sturen, met de MIDI out.

Dit lukt in grote lijnen, maar regelmatig valt tijdens het gebruik heel kort het midisignaal weg. Althans dat lijkt zo: ik kan wel doorspelen maar de sound wordt even snel afgekapt, m'n sustain wordt ook afgekapt en in het display van de jv1010 staat dezelfde lettercombinatie als wanneer je de midikabel uit de controller haalt (heb de jv1010 niet bij de hand, maar het is het teken voor het wegvallen van signaal).

Het ligt niet aan de kabel, ik heb er 3 geprobeerd.
Het ligt waarschijnlijk ook niet aan de jv 1010, met mijn andere controllers ervaar ik dit niet.
Het ligt niet aan de sustainpedaal, ik heb het probleem ook wanneer ik de sustainpedaaljack uit de controller haal.

Zelf heb ik gedacht aan een mankement van de controller op het gebied van het midi signaal of een kortstondige onderbreking van stroom.

Ik heb de controller tweede hands gekocht dus ik kan er niet mee terug...

Heeft iemand nog ideeën waar het aan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt,
groeten,

Kees.
 
Ik heb juist het probleem dat soms mijn toon blijft hangen, en dat je hem dan uit moet zetten en weer opnieuw opstarten. Is dat soms normaal bij midi? Ik heb de neptune 2 als enige mididing. Maar van dat soort gezeik met m'n synth word ik nou niet echt blij ofzo. Bij een ingewikkeld(yamaha orgel) midi signaal blijft hij alleen maar hangen. En bij een yamaha DX9 doet hij het gewoon zonder gezeik. ik heb zelf zo'n klein midi keyboard en die geeft ook wel eens problemen. Ding is ook aanslag gevoelig, terwijl de synth dat niet is.
 
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar bij mijn Xboard 25 moet je om de midi-out te gebruiken een adapter aansluiten. Mocht je dit nog niet gedaan hebben, dan levert de usb misschien te weinig stroom of een verstoorde verbinding.
 
Back
Top