audiokaart/interface voor de mac

Nightly Build

maak morgen nóg oneerlijker
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.966
Locatie
NL
meerdere inputs!

dat heb ik nodig. zoiets als digi 001 van digidesign of soortgelijk van MOTU maar andere oplossing is ook welkom. Audiomedia III heb ik al.
 
Wat voor specificaties moet het ding hebben?

Wel of geen DSP processoren voor plugins?

Wat voor interface moet hij hebben, en is het voor PCI of USB of...
 
- inputs: minimaal 4, maar liefst 8 - jack.
- dsp-effecten of TDM geen noodzaak
- ik werk op een G4 Dual Processor dus firewire of PCI maar liever geen USB omdat dat geloof ik niet zo'n goede oplossing is.
- ik werk nu veel met digital performer van MOTU maar die ondersteund ook interfaces van andere fabrikanten. Pro-Tools is ook goed.
 
Ik hoor hele goede verhalen over Hammerfall kaarten, http://www.rme-audio.com/english/

Die hebben ook goede drivers voor de Mac voor het overgrote deel van de producten.

Een model met break-out box kan zowel een PCMCIA kaartje als een PCI kaart als host gebruiken, dat is altijd handig als je een keer live wilt werken met een laptop.

Geen persoonlijke ervaring met RME producten trouwens.
 
RME is zeker goed spul, maar qua kaarten alleen Adat tenzij je er zelf nog AD/DA converters erbij gebruikt (Ook van RME die overigens qua prijs/prestatie het heel goed doen)

Tsja een MotU kaart al dan niet firewire is natuurlijk ook goed. De prijs is er dan ook naar maar ik neem aan dat de DP software er goed mee moet draaien. Volgens mij moet je dit gewoon aan de MotU gebruikers zelf vragen mocht je er interesse naar hebben.

Maar wil je het allemaal niet zo groots aanpakken dan is M-Audio ook erg interessant met een 4 inputs kaart om mee te beginnen. Want de andere oplossingen kosten een smak geld, maar wel erg fijn.
 
Back
Top