Cubase VST32 timing probleem

Gert Vos

DJ Gait
Lid sinds
10 december 2008
Berichten
8
Locatie
Almelo
Hallo muziek vrienden,

ik heb onderstaande topic al eens eerder geplaatst maar helaas geen reacties gekregen. Ondertussen ben ik al weer twee maanden aan het stoeien met diverse instellingen, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Daarom plaats ik nogmaals mijn probleem.
Ik werk met een laptop (Sony Vaio P4, 3,2Ghz) in combinatie met
een Behringer UMX25 masterklaviertje (USB) en een Terratec Phase26 geluidskaart.
De latency waar ik mee moet werken is 17ms, en dat is heel goed te doen.
Realtime spelen is geen probleem.
Alleen het opnemen van midi gaat mis :erm:.

De eerste take gaat wel goed, de tweede en derde ook nog wel,
maar dan plaatst Cubase ineens alle gespeelde noten ongeveer een tel later.
Voor de duidelijkheid; het inspelen gaat probleemloos, met dus nagenoeg geen latency, alleen Cubase "registreerd" de noten te laat.
Houdt dus in dat ik elke ingespeelde partij een tel naar voren moet schuiven om het weer kloppend te krijgen:stupid.

Iemand een idee waar dit probleem in zit?
Ik heb al geprobeert de UMX via midi op de Terratec aan te sluiten, maar dan komt er in Cubase helemaal geen signaal binnen.
Ook heb ik het geprobeert met mijn Roland XP80, dus niet met het USB-keyboard maar met echte midikabels (i.p.v. midi via USB).
Helaas ook zonder succes.

Ik hoop op jullie reacties en suggesties, want ik begin er aardig moedeloos van te raken.

Alvast bedankt :halleluja.
 
Waarschijnlijk gebruik je emulated midi drivers in Cubase, en / of staat er iets aan met 'system timestamp'. Beide zaken instelbaar in het MIDI menu van Cubase, speel er even mee en kijk of het helpt?
 
Re:

Re:

Hanz,

bedankt voor je respons.
Ik gebruik de drivers die geleverd zijn bij de Terratec.
Gisteravond heb ik ze allemaal ge-update, incl. de ASIO driver.

System timestamp ben ik nergens tegengekomen,
wellicht in de nieuwere versies van Cubase, maar ik werk
nog steeds met VST32 5.0. Misschien kun je iets duidelijker melden
waar ik deze instelling kan vinden?

Cubase heeft op mijn oude Pentium 3 desktop altijd prima gefunctioneerd,
maar nu op de laptop is het een ramp.

Thx voor je hulp zover.

Gert.
 
Zoek even op internet op 'ignoreportfilter'. Tenminste, als die instelling wel werkt in jouw versie van Cubase (werkelijk stokoud, ik kan er dus zelf niet uit ervaring over spreken).
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top