HELP! Logic 7 Pro: Hoor telkens slechts een tik na starten van sequencer

AOR

Ouwe rot
Lid sinds
16 februari 2003
Berichten
1.496
goedendag,

Ik heb dit probleem wel vaker gehad, maar nog niet zo erg als nu. Als ik de track wil laten starten (aan t begin of halverwege) druk ik op spatie of dubbelklik ik bovenin tweemaal (zoals normaal). Normaal zou Logic mijn track netjes moeten afspelen, maar ik hoor vaak een kleine vervelende tik, waarna er geen geluid wordt afgespeeld. Je ziet de seq wel lopen, maar ik hoor niets. Als ik dan ergens anders de track laat afspelen krijg ik soms wel geluid, maar nu gaat dat ook al niet meer. Ik moet telkens mijn project closen en heropenen.

Eerder gebeurde dit na 30 minuten werken aan een file, maar nu ben ik met een track bezig waarbij ik iedere 4 minuten de file moet re-openen, wat natuurlijk zeer irritant is.

Ik draai een legale versie van Logic Pro 7 op een Mac Pro met quad core processor en een Edirol Fa-66 geluidsmodule. Ik vermoed dat het aan laatstgenoemde zou kunnen liggen, maar eigenlijk heb ik geen idee.

Ohja, dit probleem heb ik al eerder gehad en het ging van kwaad tot erger, waardoor ik mijn mac heb geformatteerd, maar nu is het dus weer terug. :(

Alvast bedankt voor iedere vorm van hulp.

gr alexander
 
ohja, het ontstaat vaak nadat ik wat 'blokjes' verplaats/copieer terwijl de track loopt. Dan plaats ik het en dan hoor ik de 'tik', waarna ik niets meer hoor. Echt een lelijke digitale klik.

zo...
 
Heb je de instellingen van je audiodrivers al gecontroleerd? Misschien deze even opnieuw installeren? Heb je dit probleem ook met je onboard geluid of andere geluidskaart? (als je de mogelijkheid hebt om dit te testen)
 
Heb je de instellingen van je audiodrivers al gecontroleerd? Misschien deze even opnieuw installeren? Heb je dit probleem ook met je onboard geluid of andere geluidskaart? (als je de mogelijkheid hebt om dit te testen)

Aangezien ik al eens heb geformatteerd is de geluidskaart al opnieuw geinstalleerd, al hoefde ik eigenlijk helemaal niets te doen (aldus de manual). Plug and play volgens mij.

Ik ga nog wel even onboard controleren, goeie tip!

Anyone else?
 
Hij ligt zo voor de hand dat je 'm al gebruikt hebt waarschijnlijk: Systeemvoorkeuren - Geluid - Uitvoer: staat deze naar het juiste apparaat?
 
Ja, ik heb wel geluid natuurlijk en daar staat het ook goed. Toch bedankt. :D
 
Ja, ik denk het ook, want ik ben druk bezig geweest met het inactiveren van wat dingen binnen mijn project en de boosdoener is zo goed als zeker de "tapedelay" van Logic zelf. Als ik deze uitzet gaat het wel goed.

Ik denk dat met name de FREEZE functie (binnen de delay) het probleem geeft. Vrij vervelend want die gebruik ik vaak.

tjah, denk niet dat iemand mij hiermee kan helpen.
 
als logic raar doet:

thrash prefs....
user/library/preferences/com.apple.logic.pro.plist

je kan de file even op je desktop zetten als backup, als je hem maar effe uit de map haalt. Houdt even in de gaten dat ook je audiodriver etc weer op default komt te staan enzo, je moet gelijk na opstarten effe je audiodriver weer naar je interface zetten, anderrs gebruikt ie je onboard audio.
Test het dan nog eens, mocht het geen verschil uitmaken, mja dan kan je die bckup weer terugzetten, dan is het iets anders


9 van de 10 keer is dat de boesdoener van rare bugs. Als logic sluit dan save logic zijn preferences voor logic en de control surfaces weg. Ook bij een crash, vaak is je logic op een of andere manier gehandicapt ( als je remotes gebruikt, moet je die elke keer opnieuw toevoegen na een crash)

PS als je freeze/hold op de echoplug doet, is het logisch dat ie raar doet als je opnieuw play drukt, hij heeft dan geen freeze/hold buffer meer en wilt iets gaan loopen/freezen wat uit het geheugen weg is.
 
2 Septic: Bedankt, ga ik proberen. Als reactie op je ps: het is niet dat die raar doet, ik hoor gewoon helemaal geen geluid meer uit de speakers.

Maar, ik ben al weer een stuk verder opgeschoten, bedankt allemaal! :biertje:
 
Back
Top